Onderwerp:

Voortgang Chinese Iep 4 jaren 10 maanden geleden #80982

  • Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 4
Graag wou ik de voortgang van mijn Chinese Iep laten zien als nog steeds complete beginner. Heb een heel mooi boek gehad van familie/ vrienden uit de States. Bonsai; techniques, styles, displays ideas van Peter Warren (hij studeerde onder bonsai meester Kunio Kobayashi). Heb me vervolgens over de schroom tot snoeien heen gezet en de technieken toegepast op mijn Ulmusje in een poging er iets van te maken.

Foto 2 is zoals hij was toen ik hem kreeg. Foto 1 is hoe hij nu is na mijn werk van gisteren. Zelf vind ik hem wat meer elegantie hebben gekregen en een wat betere vorm. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering^^

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Swoka.

Voortgang Chinese Iep 4 jaren 10 maanden geleden #80985

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ziet er een stuk beter uit. Nu krijg je het idee dat de boomkroon een structuur heeft, ipv uit een groep takken te bestaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Swoka

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voortgang Chinese Iep 4 jaren 10 maanden geleden #80988

  • Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 4
Dan is mijn opzet geslaagd want dat was inderdaad wat ik wou bereiken. Een harmonieuzer geheel met structuur. Ik zag wel dat er iets gedaan moest worden, maar wist niet precies wat en hoe dat aan te pakken. Dankzij dat boek werden de dingen duidelijk wat er wenselijk/ mooi is bij deze "broom" bonsai vorm en helder over hoe het aan te pakken. Helaas zal dit boompje altijd een 'flaw' houden. Rechts in het midden zit geen tak op de stam. Ik heb dat proberen op te vullen door een tak van achter wat naar voor te leiden zodat het gat dat daar valt in ieder geval wat minder opvalt. Misschien zijn er technieken om dat gat echt mooi te dichten, maar die beheers ik zeker nog niet. Voor de rest staat hij nu lekker buiten heel de zomer zodat hij goed kan groeien. Al haalde ik hem met het noodweer van de week wel een paar keer binnen om schade te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voortgang Chinese Iep 4 jaren 10 maanden geleden #80989

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Als je de boom goed open houdt en af en toe sterk snoeit krijg je nog wel nieuwe knoppen, vermoed ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren