Onderwerp:

Juniperus itoigawa 3 jaren 11 maanden geleden #85522

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

Chicolas schreef : Ja absoluut! Gelukkig was het niet zo ver ingescheurd. Dan zal deze er hoogst waarschijnlijk niet van afsterven.

Tom, ik zag trouwens gisteren jouw constructies! Knap werk hoor! Daar mag je trots op zijn!


Bedankt, voor mij is het een deel van de hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus itoigawa 3 jaren 11 maanden geleden #85619

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Chicolas schreef : Dag Luc, thx voor het advies! Ondertussen zijn alle fijne vertakkingen meer in dezelfde lijn gevormd, waardoor de stamlijn beter zichtbaar is. De onderste tak rechts moet nog een jij worden!

Groeten!

Nicolas

Hey Nicolas,
wat ik eerder bedoelde met minder loof en de stamlijn nog beter laten uitkomen heb ik in een schets verwerkt.
In de top kan ik niet goed zien of de stamlijn zo loopt als ik op tekening heb gezet, maar ik denk wel dat je die richting kan uitgaan.
Ik zie veel de neiging om bij shohin teveel loof te gebruiken, terwijl als je het met minder doet je dikwijls een volwassener uiterlijk aan de boom kan geven
Geen afbreuk aan wat je nu al gedaan hebt met de boom hoor, ziet er heel goed uit zo, maar er is meer uit te halen denk ik.
Het is maar een visie hè, zoals er zovele zijn, en dat maakt bonsai nu net zo interessant. Iedereen maakt er zijn eigen boom van.:)
Groeten Luc.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Chicolas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus itoigawa 3 jaren 11 maanden geleden #85632

  • Chicolas
  • Chicolas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 40
  • Ontvangen bedankjes 1
Wauw leuk hoor! Mooi gedaan! Ik heb nu idd eerst de basisvorm gemaakt en ga hem nu wat laten bekomen dit seizoen! De schets die je gemaakt hebt is zeker een mogelijke piste in de toekomst, als de takjes in de top wat meer volume hebben gekregen! Ook leuk om het plantje al eens in een lagere schaal te zien!

Tof dat je mee denkt Luc!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Diluca

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts