Onderwerp:

Juniper Sabina - hoe vormen 3 jaren 11 maanden geleden #85882

  • cbaugustus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Deze boom dit jaar bij een tuincentrum gekocht met dank voor jullie tips voor nog geen 2 tientjes. Ik vind de nebari van deze boom erg mooi. Ook vind ik de beweging in de stam een erg mooie s-vorm hebben. Echter komen er in het midden 4 takken bij elkaar, wat denk ik problemen geeft.

Ik ben van plan om de tak die links staat naar onder te buigen. Van de andere zijtak zou ik een jin kunnen maken. Dan heb ik 1 tak die loodrecht naar boven gaat. Ik denk dat ik deze ook volledig moet verwijderen. Dit is de achterste tak. De meeste rechtse tak zou eigenlijk dan het meeste loof moeten krijgen, maar volgens mij is dat nu de dunste van de 4 takken.

Iemand suggesties welke stijl ik voor deze kan gebruiken en hoe om te gaan met deze 4 takken?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniper Sabina - hoe vormen 3 jaren 11 maanden geleden #85885

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Je zegt een mooie nebari te hebben?
Maar heb je al eens wat grond aan de stam weggehaald en gezocht naar de echte wortelvoet, ik denk dat die dieper zit.
Veel van die bomen in tuincentra zijn dikwijls dieper opgepot. Bij de verpotting kan je dan nog zien wat je juist doet, misschien moet je die hogere wortels wel wegnemen?
Wat de vorming betreft zou ik één lagere tak behouden en verder de hoofdstam met een aantal vertakkingen waarvan je één kiest als nieuwe top.
Maar om een juiste selectie te maken moet je de boom voor jou hebben staan. Is moeilijk op foto.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniper Sabina - hoe vormen 3 jaren 11 maanden geleden #85894

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik zou de hoofdtakken allemaal zwaar bedraden en veel beweging insteken.
Je kan dan later beslissen welke je wilt houden.
Breek je er een, jammer, maar je hebt er fan nog 3.
Of als je denkt, deze mag weg, probeer er iets extreems mee, wie weet wordt dat later de beste stak.
En als je dan een tak kiest om te verwijderen heb je een jin met beweging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniper Sabina - hoe vormen 3 jaren 11 maanden geleden #85917

  • cbaugustus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Luc,
Ja ik heb een gedeelte van de pot weggeknipt en hij stond al redelijk diep in de grond. Maar ik kan inderdaad nog verder graven. Ik ben inderdaad van plan de wortels aan de achterkant te verwijderen. En eventueel ook van de zijkant rechts. Ik zal binnenkort nieuwe foto's maken die inderdaad duidelijker zijn. Eerste keer dat ik foto's nam en ik zie al snel dat als je klein beetje van de hoek afwijkt je een totaal ander beeld krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren