Onderwerp:

Olea sylvestris 3 jaren 10 maanden geleden #86142

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387
Deze leuke Olijs cascade stond al enige tijd in ons aanbod bij Yama Bonsai.

Daardoor zijn we in 2017 maar zelf begonnen met deze verder op te bouwen.

De boom in 2017 voor de werkzaamheden.
Persoonlijk vond ik de boom wat saai en dat de boom als cascade te abrupt en recht naar beneden ging.



Vandaar in september van 2017 gekozen om dit voor een heel gedeelte te verwijderen, de positie wat te veranderen om de leuke holling en een mooiere beweging te zien. en met een paar takken de boom volledig opnieuw op te bouwen.



Daarna in december van 2018, niet helemaal overtuigt van de eerste tak, deze verwijderd en de boom verder opgebouwd.



In 2019 de boom verpot, had deze stonemonkey pot voorzien, maar kon op dat moment nog niet voldoende wortels weghalen.
Toekomst gericht zal deze in een andere pot komen en zal ik meer wortels kunnen verwijderen. Om deze meer in de gewenste positie in een pot te krijgen.

Vorig weekend weer een takselectie gedaan en de boom bedraad. Het kleine takje linksboven gaan we de top verder mee opbouwen.
Langzaam maar zeker komt deze er wel

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Olea sylvestris 3 jaren 10 maanden geleden #86192

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Goed opweg geholpen yannick!
De eerste foto is goed te zien dat het cascade stuk vrij recht en ongeveer overal even dik lijkt, vergeleken hoe hij er nu bij staat kan ik wel inzien dat je de keuze hebt gemaakt er een stuk af te doen!

Ps
Heb je het afgezaagde stuk opgepot? Schijnt dat je flinke stukken olijf zo als stek in een pot kunt steken :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts