Onderwerp:

Juniperus Itoigawa - Advies Eerste vorming 3 jaren 8 maanden geleden #87211

  • JKFILMS
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo! Ik heb dit leuke plantje al een kleine maand. Hij groeit al best snel vind ik. Ik laat de scheuten lang groeien om de stam te verdikken. Het enige is dat ik eigenlijk niet weet hoe ik hem moet stijlen. Er zitten mooie vormen in de stam en heb ook keus uit een aantal voorkanten, maar waarbij de nebari in mijn mening het mooist is steekt een dikke tak recht vooruit en gaat de linker zijtak recht omhoog.

Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit plantje verander in een mooie bonsai waardige boom?

Alvast super bedankt!

Groet,
Julius

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by JKFILMS.

Juniperus Itoigawa - Advies Eerste vorming 3 jaren 8 maanden geleden #87218

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Het is wat moeilijk om er zo via foto direct wat in te zien.

Eigenlijk moet je nu bij deze eerste vorming nog niet zoeken achter een voorkant. Probeer alles te benutten wat erop staat, probeer overal veel beweging in te steken, verdeel je takken over heel de stam, kweek het dan wat verder, daarna kun je een voorkant zoeken en mooie jins maken van de takken met beweging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus Itoigawa - Advies Eerste vorming 3 jaren 8 maanden geleden #87227

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

JKFILMS schreef : Hallo! Ik heb dit leuke plantje al een kleine maand. Hij groeit al best snel vind ik. Ik laat de scheuten lang groeien om de stam te verdikken. Het enige is dat ik eigenlijk niet weet hoe ik hem moet stijlen. Er zitten mooie vormen in de stam en heb ook keus uit een aantal voorkanten, maar waarbij de nebari in mijn mening het mooist is steekt een dikke tak recht vooruit en gaat de linker zijtak recht omhoog.

Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit plantje verander in een mooie bonsai waardige boom?

Alvast super bedankt!

Groet,
Julius

Hey Julius,
er is zeker wat te doen met deze boom.
Als ik hem voor mij zou hebben staan zou ik hem kunnen uitsnoeien en een basiskeuze kunnen maken in de vorming. In het begin met behoudt van teveel takken zoals Tom ook al suggereerde. Maar alleen op foto's afgaande is dat niet mogelijk. De boom heeft zoveel loof waarmee hij is toegegroeid dat je op foto geen vertakking kan zien. En dat is nu net belangrijk om de beste keuze te kunnen maken om de juiste stamlijn en de verdere toekomst van de boom vast te leggen.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren