Onderwerp:

Toekomst projectje wisteria ??? 3 jaren 5 maanden geleden #88194

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
In onze tuin stond een wisteria met een mooie stam .
Na overleg met vrouwlief beslist om hem uit te graven.
Hij had wel versschillende kleine wortels dus hopelijk slaat hij aan.
Ik had er vroeger ook al eentje als bonsai en die bloeide bijna elk jaar.
Indien er iemand is die tips heeft om veel bloei op te wekken (ook voor een exemplaar dat nog in onze tuin staat) deel dit gerust.
Bij mijn vroegere deed ik enkel vormgeving door snoei maar kunnen ze ook bedraad worden of groeit dit te snel in ?
De bovenste twee takken ga ik proberen verder uit elkaar te spreiden vandaar al het stuk tak dat er boven provesoir is tussen gestoken

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Toekomst projectje wisteria ??? 3 jaren 5 maanden geleden #88195

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Bloemen bij de wisteria kan je stimuleren door extra kalium giften te geven aan de wisteria. Ook goed opletten dat je aan het eind van het seizoen niet de bloemknoppen wegsnoeit.
De gene die je uit de tuin hebt gehaald, bloeide die wel elk jaar? Want een wisteria die niet bloeit, kan het zo 10 a 20jaar duren voordat deze gaat bloeien. Voor die reden wordt bij verkoop ook een bloeiende tak op een onderstam geent, zodat je zeker weet dat deze bloeit. Als je een wisteria wilt aanschraffen, altijd kopen in de periode dat deze bloeit in de winkel, zo weet je zeker dat je er één koopt die bloeit.

Edit:
Heb zelf geen wisteria bonsai, maar gewoon als tuinplant, en deze heb ik van het voorjaar bedraad om er een mooiere vorm in te krijgen. De bedrading zit er nu nog in maar is nog niet ingegroeit.

Scheuten die vanaf de ent gaan groeien, na zware snoei, wegnemen daar komen gok ik geen bloemen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rorror.

Toekomst projectje wisteria ??? 3 jaren 5 maanden geleden #88196

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
Beide zowel die nog in de tuin staat als deze bloeide bijde maar enkel deze die nu in de kuip staat bloeide overvloeidig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Toekomst projectje wisteria ??? 3 jaren 5 maanden geleden #88203

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
Even ter aanvulling deze boom bloeide elk jaar en staat hier al zeker meer dan 19 jaar in onze tuin.
Beide bomen hier (tuin en die nu in de kuip) zijn uit zaad opgekweekt dat wij geplukt hadden van een blauwe regen die in de japanse tuin van hasselt staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts