Onderwerp:

Ficus Carica - malsai 2 jaren 6 maanden geleden #92982

  • GuntherL
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 27
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb deze Ficus Carica (malsai) gekregen als een kado. Niet echt een bonsai topper :-); maar wil er mee experimenteren om te proberen er toch iets van te maken.
Zoals jullie kunnen zien zijn er twee takken die bijna zo dik zijn als de stam, hetgeen onnatuurlijk en lelijk is. Deze zou ik graag aanpakken. Daarnaast zou ik wat takken weghalen om een wat betere basis te hebben om op verder te bouwen.
Heb in Paint wat gebricoleerd waar ik naartoe zou willen, maar weet niet of dat haalbaar is.
Kunnen de dikke takken op de een of andere manier aangepakt worden om ze te verkleinen? Of is de enige mogelijkheid die dikke stronken te verwijderen en volledig opnieuw te beginnen?
Bedoeling zou ook zijn om de top wat meer naar links te brengen, zodat die wat meer de leegte opvult en wat meer centraal komt te staan.

Graag hoor ik jullie advies hieromtrent.

Groeten,
Gunther

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus Carica - malsai 2 jaren 6 maanden geleden #92983

  • Jason
  • Jason's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Ik ben zelf nog niet heel ervaren in bonsai, maar wil graag mijn mening met u delen.
Ik ken persoonlijk de soort niet (te weinig kennis)
Maar ik zie vooral een vrij groot blad dus zou ik eerder denken richting het grotere bonsai werk om het realistisch over te laten komen, en niet in het kleine formaat zoals hij nu is.
Dus dat wil zeggen als je de boom veel groter gaat laten groeien dat je dus wel met een vrij goede start zit en dan zullen deze dikke takken geloofwaardig zijn omdat dit bij da basis van de boom hoort, en dan kan je zo vanaf nu verder opbouwen.
Hopelijk heb je hier iets aan,
Groetjes jason
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GuntherL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jason.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren