Onderwerp:

Prunus incisa kojou no mai 2 jaren 4 maanden geleden #93246

  • Daf
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post op het forum, maar volgde al vele onderwerpen mee vanaf de zijlijn en ben wel enorm geboeid door alle posts en progressie- verhalen die ik voorbij zag komen.

Ik kwam onlangs een prunus incisa kojou no mai boompje tegen in een tuincentra die ik niet kon laten staan.

Ik zou deze boom nu gewoon in mijn onverwarmde serre overwinteren en dan in de lente in de grond steken om hem vrij te laten groeien en wat aan te dikken. Ik denk dat ik de plant best even laat bekomen alvorens de wortels te gaan uitkammen en een tegel er onder plaats, niet? Heb de boom nog niet in blad gezien en weet ook niet hoe sterk hij is momenteel.

Ik dacht er aan om een driestam (clump style) te maken, maar momenteel heeft het boompje nog vier mogelijke stammen.
Nummer 1 is de dikste en vertakt ook in een nogal ongelukkig-dich-op-elkaar-gekleefde positie. Hiervan zou ik misschien 1 tak wegsnoeien (waarvan ik dacht om het meest rechte deel er af te halen om met een bewegende stam verder te werken).

Misschien is een andere optie om net stam 1 weg te halen en de andere drie te behouden, omdat deze misschien qua dikte verhouding beter bij elkaar kunnen passen na verdere groei?

De stam vertakt helaas pas een centimeter boven de wortels, dus een air layer net onder de splitsing zal misschien ook nog aan de orde zijn.

Zoals te zien op de foto's zijn er zeker nog enkele werkpunten, waarbij ik graag jullie mening hoor hoe jullie dit zouden aanpakken.

Alvast bedankt voor jullie input!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren