Onderwerp:

Opnieuw starten met bonsai 2 jaren 2 weken geleden #94445

  • Orioner
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereenIk ben nieuw hier. Woon in België in het heuvelachtige Vlaamse Ardennen. Vroeger nog bonsai’s gehad met gematigd succes. Na lang aarzelen toch de smaak terug te pakken. Mijn eerste keer een Juniperus pfitzeriana gebonden en verpot. Ook een cedrus libani opgebonden en hem voor een paar jaar in de volle grond met staptegels onder de wortels om deze horizontaal te laten groeien. Ik heb vroeger geregeld bonsai’s verloren door drastisch te snoeien. Deze fout wil ik niet meer maken waardoor ik toch eerder voorzichtig begonnen ben met inkorten en snoeien. Zeker bij de ceder heb ik enige twijfel of ik niet meer moet toppen en snoeien. Jullie mogen gerust je mening geven. De Larix is wel gekocht en staat lekker buiten. Bomen = buiten. Er staan nog 2 Acer palmatum te wachten om een paar jaar lekker te verdikken in de vaste grond. GroetenJoakim

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opnieuw starten met bonsai 2 jaren 2 weken geleden #94446

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Wat leuk dat je de hobby weer oppakt. Jammer dat je in het verleden zulke slechte ervaringen hebt gehad omtrent het snoeien. Vaak krijg je slechte resultaten van drastisch snoeien door dit op het verkeerde moment van het jaar te doen. Misschien interessant voor je om je te verdiepen in de basistechnieken van bonsai. Zelf heb ik veel gehad aan de website van Harry Harrington bonsai4me. Hier staat enorm veel nuttige informatie en ook uitgebreide info per boomsoort. Hoop dat je hier iets aan hebt en in de toekomst weer meer durft met je boompjes.

Gr. David
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Orioner

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Zatoichi.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren