Onderwerp:

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #369

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Als jij het mooie potten vindt dan gewoon bestellen, duur is het niet.
Maar ik zie er toch een andere prijs bij staan dan wat jij hebt geschreven.:huh:
Of is dat dan de prijs incl. verz. kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #370

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Ik zie op de foto's een aardige pot staan, ik hoop dat je hem passend in die Bonsai schaal krijgt. Wellicht als je teveel van de kluit of wortel wegneemt dat de plant het niet helemaal overleeft...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #376

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Glen heb al zal eens aandachtig een bonsai bekeken ?
Hoe de stam is, hoe de takken lopen. bekijk dan eens uwe plant ....
Zonder goed start matriaal, kan je gewoon geen bonsai maken.:ohmy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #377

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben nog maar net bezig met deze hobby, Mijn ouders vinden het een beetje onzin en verspilling van geld haha ! Vandaar dat ik alles kleinschalig moet houden en ik bijvoorbeeld geen materialenset of geschikte grond etc. kan kopen.

Ik beheers alles wat er bij komt kijken simpelweg nog niet ( snoeien, bedraden etc ), ook weet ik dat het nergens op lijkt :( Ik hoop op dit forum dan ook veel bij te leren

Maar goed voor nu moet ikroeien met de riemen die ik heb,

Gr Glenn,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #378

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84

Glenn schreef : Hallo,

Ik ben nog maar net bezig met deze hobby, Mijn ouders vinden het een beetje onzin en verspilling van geld haha ! Vandaar dat ik alles kleinschalig moet houden en ik bijvoorbeeld geen materialenset of geschikte grond etc. kan kopen.

Ik beheers alles wat er bij komt kijken simpelweg nog niet ( snoeien, bedraden etc ), ook weet ik dat het nergens op lijkt :( Ik hoop op dit forum dan ook veel bij te leren

Maar goed voor nu moet ikroeien met de riemen die ik heb,

Gr Glenn,


Ik begrijp u Glenn, maar kijk eens in de shop hier op de site ( da's niet mijne winkel he ) maar daar vind je plantjes van enkele € wat veel beter start matriaal is dan wat je nu hebt.
Als je nu toch deze wil verpotten doe dat begin mei en als je aan de wortels snoeit doe dat in verhouding, met wat je boven snoeit. als je veel wortels gaat snoeien en bijna geen takken en bladeren, zal hij die ingreep nooit overleven.
Steeds snoeien in verhouding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #379

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Is dat verpotten in mei nodig i.v.m de temperatuur ? Zo ja, mijn "bonsai"staat binnen, moet ik me hier dan ook aan houden ?

Ik heb op deze site inderdaad leuke boompjes gezien, ik zou graag een naaldboom willen, maar deze moet ik dan zelf gaan vormen. Grote kans dat dit mislukt, dus eerst verder oefenen op de wat mindere boompjes.

Eigenlijk heb ik nog nooit aan wortelsnoei gedaan, alleen aan bladsnoei. Maar bedankt voor de waardevolle tip !

Ook vraag ik me af hoe je de kwaliteit en waarde van een bonsai kan schatten, Wanneer weet ik of ik een exemplaar koop waar wat uit te halen valt en hoe zie je of je flut boompje koopt ?

Gr Glenn,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Glenn.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #380

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Je moet eerst diene plant een beetje op adem laten komen en zeker in geen te kleine schaal zetten. Ik zo zeker tot mei wachten zodat je kan zien hoe hij het doet voor je verder gaat.
Hoe je dat moet zien kan ik zo niet uitleggen, ddarvoor is het beter als je naar een bonsaiwinkel gaat, daar vind je start matriaal naar ieders beurs. Bekijk eens aandachtig het start matriaal van de schop hierboven. en ga kijken in het plaatselijke tuincentra. lees eens aandachtig de site, daar staat voor een beginner veel op.:dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #381

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Ik denk dat je het geld wat je aan de potten wilt besteden, dan beter aan een startpakket kan uitgeven, of een boompje van het tuincentrum.
De plant waar we het over hebben krijg je never nooit in een Bonsai schaal.
Daar zit een grote kluit aan in een diepe pot, als je daaraan ineens gaat snoeien stopt waarschijnlijk de hele boom ermee.
Staar je niet blind op het echte Bonsai-werk, dit is een proces van vele jaren intensief werk om de boom zo te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Bonsai maken ? 13 jaren 3 maanden geleden #393

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Danny,

Deze plant hoeft niet persé in een bonsai schaal hoor,maar dan heb ik in ieder geval schalen op voorraad.

Wel komt deze plant uit een vrij kleine pot, hij zit pas sinds een dag of 3 in deze pot. Hij heeft dus een vrij klein wortelstelsel, dus ik ben benieuwd !

Gr Glenn,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren