Onderwerp:

juniperus procumbens nana vormen 12 jaren 7 maanden geleden #3739

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo iedereen,

Ik wil van deze jeneverbes een (semi) cascade bonsai maken.

Foto 1/2: het ruwe materiaal
Foto 3: na het schoonmaken van de dode naalden/takken: de stam; net na het bovenkomen van de stam uit de grond is er een zijtak, een stuk verderop is een grote tak die aan de bovenkant van de stam begint en daarna in tegengestelde richting over de hoofdstam groeit.
Foto 4: de blauwe kring is het begin van de stam, daarna heb je de rode lijn die ik ga gebruiken voor het ontwerp, de groene lijn is de enorme tak met veel zijtakken die ik ga verwijderen.
Foto 5: een close-up van de stam met de zijtakken


Mocht iemand tips hebben of opmerkingen over het ontwerp etc hoor ik dat natuurlijk graag! :) Het is een erg mooie soort om mee te werken, alleen zijn de naalden iets minder, vooral met het verwijderen van de dode naalden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: juniperus procumbens nana vormen 12 jaren 7 maanden geleden #3740

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Omdat foto's uploaden momenteel niet lukt, zijn ze hier via deze link te zien op flickr: www.flickr.com/photos/66643677@N05/?saved=1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: juniperus procumbens nana vormen 12 jaren 7 maanden geleden #3751

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Mooi maar ook moeilijk materiaal zo te zien en vanaf foto's nooit eenvoudig om een "passend" advies te geven.:)

Cascade of semi-cascade lijkt mij ook de enige optie zo te zien.

Je hebt al wat takken enigszins naaldvrij gemaakt zo te zien maar waak er wel voor dat je geen kaaluitziende takken met alleen nog wat loof aan de uiteinden overhoudt, dat zou het algehele beeld schaden.

Het door jou voorgestelde ontwerp zou na verwijdering van de "groene lijn tak" en de verder noodzakelijke aanpassingen denk ik tot het beste/juiste resultaat moeten leiden.

Zelf weet je natuurlijk het beste wat te doen, je hebt het voordeel dat je de boom in 3D voor je hebt staan!

Ben benieuwd naar de foto's na de toegepaste ingrepen!

Succes ermee i.i.g.;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: juniperus procumbens nana vormen 12 jaren 7 maanden geleden #3752

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ik heb alleen de dode en gele naalden weggehaald, maar aangezien de 'groene lijn' tak over de andere takken heen groeide waren daar dus veel dode naalden, maar er zit nog genoeg loof aan de meeste takken. Zeker na het verwijderen van de 'groene' tak wordt de rest van de plant goed zichtbaar. Ik ben een paar daagjes weg maar daarna ga ik verder :)

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts