Onderwerp:

Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4456

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo allemaal,

Dit is mijn crassula, het was mijn eerste plantje en heb het toen ik ong. 6 jaar was gekregen. Ik kende bonsai toen nog niet, maar was toen al geïnteresseerd in de natuur en kreeg deze. Het was eerst een klein plantje dat recht omhoog groeide, maar door het gewicht begon deze te buigen en is omlaag gaan groeien totdat hij de grond raakte. Daarna begon hij weer omhoog te groeien. Toen ik begon met bonsai heb ik er eigenlijk nog nooit bij nagedacht hier een bonsai van te maken, maar toen zag ik een topic hier over een crassula en kwam op het idee om die van mij ook om te vormen tot bonsai.

Deze foto's zijn vandaag (06-11-11) genomen en ik heb er nog nooit wat aan gedaan, dus nog nooit gesnoeid, nog nooit wortels gesnoeid, 1x in de maand geef ik hem wat water en ik voel aan de onderkant van de pot wanneer hij genoeg water heeft. Hij staat in een gewone pot, zonder gaatjes :blush: maar hij staat hier al 10 jaar in en heeft het altijd al goed gedaan en ik heb geen cascade potten dus laat ik hem hier nog maar in staan. Voor degene die benieuwd zijn hoe ik weet wanneer ik genoeg water heb gegeven, ik giet heel langzaam water erin, en voel onderaan de pot en wanneer het onderaan de pot kouder begint te worden (door de natte grond) stop ik met watergeven. Deze plant heb ik ook nog nooit bemest.

Dit is nu heel mooi materiaal geworden om er een bonsai mee om te vormen, en alle ideeën van styling zijn welkom, ik heb er zelf ook nog niet echt over nagedacht en vaak brengen tips vanuit alle kanten een goed beeld over de toekomst van de plant.

foto 1: de ene zijde
foto 2: de andere zijde
foto 3: close-up van de stam op het eind
foto 4: close-up van de stam

Alvast bedankt voor alle tips! :)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4459

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Beste,

Ik vind je Crassula cascade een mooie plant en dat deze ook goed is voor bonsai:)

Ik ken echt niks van deze plant:) het lijkt een soort vetplant? Weet niet als het zo is. Ik denk ook niet echt dat je hier veel onderhoud aan hebt he?

Groeit deze plant snel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4460

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo,

Ja, de crassula is een vetplant, hij heeft daarom ook weinig water nodig, dus je hebt er niet heel veel werk aan. Tot nu toe is water geven het enige onderhoud wat ik doe, heb hem altijd al laten groeien. Het is niet een hele snelle groeier, maar ik merk wel dat als ik hem iets vaker dan 1x per maand water geef, dat hij dan ook wat sneller groeit maarja. Wat ik wel bij deze doe is elke week hem even draaien, anders groeien alle scheuten de kant waar de zon staat op omdat hij bij het raam staat. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4461

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Misschien dat ik mij ook zo eens een plant ga aanschaffen. Ik hoop dat je ons zeker op de hoogte houdt met deze bonsai:)

( Een vraagje: weet jij misschien welke soort dit is? Heb hem al een tijdje en krijg maar niet echt antwoord van iemand:) en veel bomen lijken op deze)

www.bonsaiempire.nl/forum/verzorging/443...-zou-dit-kunnen-zijn

Alvast bedankt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4463

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ik zal even kijken of ik het weet wat voor soort het is ;)

Ja, ik zal zeker de progressie vermelden in de loop der tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4471

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Om het je nog makkelijker te maken: wat dacht je van een vlotstijl? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Crassula cascade 12 jaren 5 maanden geleden #4473

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hee dat is inderdaad ook een idee, er groeien 7 scheuten omhoog en door die kronkels in de stam allemaal op andere plaatsen, alleen dan staan de grootste aan een kant en de kleinere aan de andere kant.

Bedankt voor je reactie! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts