Onderwerp:

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #5296

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4

Karsten schreef : Ziet er goed uit! Alleen wel uit kijken dat de top niet te dun blijft, anders loop ie niet helemaal mooi taps..


klopt, al ben ik me ervan bewust dat dit altijd een 'probleem' zal blijven met dit boompje, ik kan het wat verhelpen maar zal nooit helemaal in verhouding komen met de dikte van de stam eronder. Zal het wat moeten oplossen door creatief te zijn bij het vormen van het dood hout; en ieder jaar de topscheuten voldoende laten uitgroeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #5297

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4

boess2k schreef : beste

wat mss ook een mogelijkheid is met de vorming is is de rechts boven tak opkweken tot kruin
naast de stam en de onderste weg


greets


hallo, thanks voor het delen van de creativiteit, maar dat zie ik totaal niet zitten. Ik ga voor het ontwerp zoals in gedachten en wil hem bewust zeker niet teveel een overgestyleerde/geabstrageerde vorm geven, hij moet er wat natuurlijk blijven uitzien. Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #5304

  • boess2k
  • boess2k's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 102
  • Ontvangen bedankjes 6
heb voorbeeld gevonden dat je mijn mening ook is kon zien
vind persoonlijk dat die stam da verdient om in de kijker te staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #5305

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4
ja ok, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat mijn meidoorntje te vergelijken is ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #5310

  • boess2k
  • boess2k's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 102
  • Ontvangen bedankjes 6
tja was maar een voorbeeld van de stijl
maar wie weet
waar een wil is is een weg ;) :cheer:


maak er het beste van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #5317

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4
thanx, will do ;-)

en ps: voor dat dode hout werk op termijn, wil ik zeker de hulp van een prof, wie dat wordt weet ik nog niet, het zou iemand moeten zijn die zo kan goochelen als Graham Potter met dood hout :-D. Ik heb daarvoor ook (nog) geen materiaal, en wil het absoluut niet verpesten door het dood hout naar de vaantjes te frezen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #6005

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Heb je een vlotvorm overwogen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #6010

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4

leatherback schreef : Heb je een vlotvorm overwogen?


totaal niet en ik zie ook geen enkele reden waarom ik het zou moeten overwegen, de plant zegt op alle vlak totaal iets anders. Toch niet louter op basis van het feit dat er aan de ene kant wat meer takkengroei is? Nu, en op termijn is zoiets makkelijk beter in evenwicht te brengen alleen al door bedrading.. de effort die je zou moeten doen om er vlot van te maken zou tientallen keren zwaarder zijn, en het zou tientallen keren minder zeker zijn dat je er iets geloofwaardigs uithaalt, daarvoor is stam, wortelstructuur enz niet goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #6067

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Een rede was omdat de stam vrij massief is, en een harde 'knip' in de top heeft, welke niet makkelijk weg te werken is, tenzij je ver i het hout gaat dremelen. Voordeel van een stevige liggende stam is dat je nieuwe boompjes wat zwaarder mogen worden zonder de balans te verstoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: uitdagende Crataegus - langetermijnplannetje 12 jaren 2 maanden geleden #6080

  • kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 432
  • Ontvangen bedankjes 55
Een vlotvorm?? Zou ik zeker niet doen... Zo een mooie, robuste stam stop je toch niet weg...
Laten zo...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren