Onderwerp:

Nutella Hazelaar: terug naar start 12 jaren 2 maanden geleden #6036

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4
Begonnen als project in 2010, omdat ik toevallig toch bij het tuincentrum in de buurt langsmoest, en net naast de ingang stond een partij dergelijke hazelaars. "dat is de Nutella hazelaar, meneer", zei de verkoper, omdat ik vermoedelijk heel raar overkwam toen ik de stam en takken van dichtbij aan het bestuderen was. Gewoon corylus avellana dus (oef), maar variëteit 'web's prize cob', die dat Nutella gebruikt meneer. 12 eur of 14 eur wil er nu vanaf zijn, plant was ongeveer anderhalve meter, struikvormig. Was eigenlijk iets te laat op het seizoen gezien hij al goed in blad aan het komen was. Toch nog iets mee gedaan de dag nadien, weet je, het is hazelaar. En idd hij had geen moeite om nadien terug vlotjes knoppen te maken en uit te schieten. In 2011 direct naar bonsaipot, voor het gemak omdat ik toen ook teveel ging moeten verplanten/spitten in mijn tuin om plaats te maken. Voor 2012 bedenk ik me toch, waarschijnlijk ga ik deze keer WEL plaats maken, hij moest er eigenlijk al ingestaan hebben omdat 1 of 2 jaartjes takken aankweken hem deugd zou doen, en er zit wel iets in dan volgens mij.

Geniet, met mate

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by crataegus.

Re: Nutella Hazelaar: terug naar start 12 jaren 2 maanden geleden #6038

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4
rest van de foto's

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nutella Hazelaar: terug naar start 12 jaren 2 maanden geleden #6040

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
:P
Zijn broertje staat hier in de tuin. De kweker hier wou hem in Juli 2011 kwijt. Voor 3 euro mocht ik het arme beestje meenemen. Een maden behandeling en wat mest later staat het ding er weer fris en fruitig bij :D

20 juli 2011


17 september


6 november


en als ik eindelijk een knobbeltang heb, kan ik de lelijke snoeiwond aan de achtergrond wegwerken. Mijn stanleymes was daar niet voldoende :D

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

Re: Nutella Hazelaar: terug naar start 12 jaren 2 maanden geleden #6050

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4
Leather,

je bedoelt dat je net dezelfde soort hebt (webs prize cob)?
haha toevallig.
Het lijkt me wel dezelfde soort, aan de vorm van de bladeren te zien, die toch wat slordiger zijn dan de gewone hazelaar (natuurlijke vorm). ik merk daar toch verschil ik, de bladeren zijn zo effen niet, wat meer gegolfd aan de randen, en wat ruwer. Ook vatbaarder voor bladvlekkenziektes/schimmels heb ik de indruk. Heb nog een echte hazelaar staan en die heeft daar allemaal geen last van.

Ik moet toegeven dat ik ook al aan gedacht heb om hem op termijn misschien te verkopen haha. En mijn gewone hazelaar zijn plaats laten innemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren