Onderwerp:

Mijn eerste meidoorn yamadori 12 jaren 1 week geleden #8055

  • OndoriBonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Paar weken geleden deze meidoorn uitgegraven. Ik heb hem met de grond waar die instond en wat eigen potgrond met kleine steentje in een plasticpot gezet vandaag heb ik de takken die ik niet wil gebruiken gesnoeid en heb hem een beetje gevormd met draad.
Ik ben nog niet echt bekend met de meidoorn, maar heeft iemand een idee wat ik verder kan doen met deze mooie meidoorn of moet ik hem nu met rust laten en waar kan ik deze boom het beste neerzetten in de tuin.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Mijn eerste meidoorn yamadori 12 jaren 1 week geleden #8056

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Idd met rust laten, al is het grondmengsel wat aan de zware kant als ik de geleerden mag geloven. Dus misschien alsnog verpotten maar dat moet ik aan anderen over laten om te oordelen. Iig is het voor nieuwe wortelvorming beter als de grond een luchtigere structuur heeft. De pot lijkt me ook aan de krappe kant om als 'doorgroei' pot te fungeren.
Aan de andere kant heeft ie al wel een aardige stam dus zal er ook wel een aardige kluit aangezeten hebben die wellicht al gedecimeerd is, dan is het misschien wel te doen.
Verder is er al legio info te vinden op het forum zelf dus doe er je voordeel mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts