Onderwerp:

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 11 maanden geleden #9002

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
superoots.com verkoopt air pots.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 11 maanden geleden #9006

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Ik wist niet dat het bestond,dat heeft niets dan voordelen als ik de reklame mag geloven. Ga zondag wat startmatriaal ( yama's ) halen als ze bij prijs en gezond zijn. Misschien hebben ze ze daar of kunnen deze bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 11 maanden geleden #9037

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

ChrisV schreef : superoots.com verkoopt air pots.


Maar wie verkoopt ze in NL,
vanuit schotland of US bestellen wordt vrij prijzig als de verzendkosten er nog bij komen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 10 maanden geleden #10023

  • max390
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik zal zeer binnenkort wat air pots importeren (de echte uit ierland).
En aangezien het pakket ongeveer 28 kilo mag wegen kunnen er nog heel wat air pots bij.

De shop waarbij ik ze koop heeft de 1, 3, 6, 10, 15, 20, 30, 37 en 45 liter potten, deze shop is vele malen goedkoper en vanaf een besteling van 5 potten is er een korting van 1 tot 10 % en bij afname van 10 6 tot 20 procent korting.

Wie interesse heeft wil ik graag verzoeken zo snel mogelijk te reageren, omdat dinsdag 12 juni zal ik hoogstwaarschijnlijk de bestelling plaatsen.

Ps: aangezien ik niet de regels wil lezen van het forum weet ik niet of ik een link mag plaatsen van de shop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 10 maanden geleden #10025

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

dsdevries schreef : Hoe groter de pot hoe beter. Hoe meer ruimte hij heeft, hoe sneller hij groeit. Ook werkt een zwarte plastic kuip of vijfermand, beter dan een stenen pot.


Nee. Planten groeien het beste in OF de volle grond, danwel in een pot waarbij de plant snel de pot "vol" kan groeien, en op het moment dat een doorwortelde kluit ontstaat, oppotten in een pot een maat groter. Door de plant in een te grote pot te zetten kan de plant het waternivo in de pot te weinig beinvloeden waardoor makkelijk wortelschade (rot) ontstaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 10 maanden geleden #10029

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
@Max, je mag gerust een link plaatsen naar de shop, is geen probleem zolang het maar geen adverteren wordt. We zijn juist blij met aanbevelingen en ervaringen van shops ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 10 maanden geleden #10033

  • max390
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Het probleem is dat ik nog nooit bij deze site besteld heb, kwam bij hun terecht omdat zij de air potten van 1 tot 45 liter verkopen,en na gevraagd te hebben hoeveel de verzending kost ook antwoord gekregen (koste £20 voor 30 kilo).

www.ashfordhydro.com/pots-tanks-trays/pots.html

Je moet ze mailen via hun site( www.ashfordhydro.com/contacts ) omdat ze geen verzending buiten Engeland aanbieden op hun site.

Andere Engelse sites hebben meestal potten van 1 tot 20 liter en leveren alleen in Engeland of Ierland.

Er is nog een site die een uitzondering is op de rest, zij verkopen de potten van 1 tot 20 liter maar bij hun is de verzending ook goedkoper
(£13.00 voor 30 kilo).

www.greenshorticulture.co.uk/categories/...-Trays/Air%252dPots/

Beide shops accepteren PayPal.

Wil alleen mensen helpen aangezien ik zelf heb ondervonden dat het voor Nederlanders nogal moeilijk is om aan deze potten te komen(voor een redelijke prijs), het koste mij enkele dagen om deze online shops te vinden.

Hoop hiermee dat ik iemand geholpen heb en geen regels van het forum te hebben overtreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by max390. Reden: urls

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 10 maanden geleden #10034

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Bedankt Max, en nee hoor dit mag gerust op het forum! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acer Pseudoplatanus Netsuranari (of Han-Kengai) 11 jaren 9 maanden geleden #10471

  • max390
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Een kleine review van de twee shops.

Als eerst Greenshorticulture.co.uk

Heb op 4 april een bestelling gedaan van 3, 10 en 20 liter a 10 stuks van ieder.

Later nog een bestelling gedaan omdat in verband met de Queens gouden jubilee er een korting was, op alles -10% van 2 tot 5 april(de medewerkers waren deze dagen ook vrij).

Deze tweede bestelling is op 5 april gedaan, Airpot 1 liter 10 pack dan nog enkele(single) poten van 6 en 15 liter.

Hierbij heb ik ook vermeld dat ik de twee bestelling graag samengevoegd wilde hebben, dit was geen probleen en kreeg ook de verzendt kosten van de tweede bestelling vergoed/terug.

Op 13 april is de gehele bestelling verzonden, deze is op 16 april aangekomen.

De doos was van dubbelzijdig karton de platen waren niet gebogen verder zat alles er netjes in(de één liter bodems waren een beetje gaan schuiven en moest ze in de doos zoeken), de schroeven waarmee de pot gefixeerd word zatten in een handig hersluitbare plastic zak(deze kunnen met de hand erin gerdraaid worden maar het beste is om ze erin te draaien met de meegeleverde sleutel).


Hier de review van Ashfordhydro.com

Eerst een mail gestuurd met de vraag of ze ook versturen naar Nederland(6 april) toen op 11 april mijn bestelling geplaats.
Deze bestond uit 10 x 6 liter, 10 x 15 liter, 5 x 30 liter, 2 x 37 liter en 2 x 45 liter(en 1 Garland tray)

Bestelling is 19 april verzonden(het wachten was op de 45 liter potten hiervan netjes een mail ontvangen) en heb de bestelling op 21 april ontvangen, jammer genoeg waren de bodems van de 30, 37 en 45 liter potten iets later verzonden deze heb ik op 23 april ontvangen.

Deze waren iets minder goed ingepakt, zatten in plastic follie die nogal hardnekkig was om eraf te krijgen.
Dit keer geen hersluitbare plastic zak met de vixeer schroeven maar wel meer reserve schroeven als Greenshorticulture.co.uk .
Alles was heel en ongebogen.


Hier nog een kleine review over de potten zelf.

De potten zijn stevig en ben ervan overtuigd dat deze ook vele jaren meegaan.
Verder zijn ze makkelijk op elkaar te stapelen zo nemen ze minder plaats in beslag, als je de platen recht wilt hebben na gebruik is een temperatuur boven de 20 graden belangerijk.
de 1 liter potten wijken een beetje af van de rest van de potten, deze hebben een hard plastic bodem(andere 3,6,10,15 en 20 zijn zeer buigbaar waarbij de 30,37 en 45 liter iets stugger zijn) hierbij zijn de schroeven ook anders gekleurd en kleiner.

Diegene die erover nadenkt om een 30, 37 of 45 liter pot te kopen moet ik waarschuwen, de bodems/diameter zijn allen gelijk het enige verschil is de hoogte.

Ps: excuses voor eventuele spellings fouten en voor de lange zinnen(woordschat is nogal achteruit gegaan, schrijf niet zo vaak en maak ook niet zo vaak reviews).

PPs: zal mischien nog foto's posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts