Onderwerp:

Pinus Mugo Mops 11 jaren 1 maand geleden #17068

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Hele mooie pot youri.
Geen kritiek, alleen een mening, maar persoonlijk vind ik het voor deze boom nog veel te vroeg om in een pot als deze te staan. Hij is nog duidelijk in de opbouw/trainingsfase en zoals je weet groeit een boom beter als ie meer de ruimte heeft.
Pas wanneer een boom in een redelijk eindstadium zit en er weinig nieuwe groei nodig is, komt naar mijn mening een geschikte pot aan de orde.
Maar nogmaals, het is een mooie pot, die uiteindelijk goed bij de boom zal passen, maar dus wel wat later.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Mugo Mops 11 jaren 1 maand geleden #17204

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Dankje allemaal voor de reacties!

@Dea, hier heb ik over nagedacht en met Teunis Jan over gesproken en besloten om deze (final) pot meteen te nemen omdat:
1.ik eigenlijk geen extra wortels heb moeten snoeien om hem in deze pot te krijgen.
2.de mugo eigenlijk alleen nog verfijning nodig heeft (that's what TJ said ;) ) en een grotere pot zou dan niet helpen omdat je dan juist te grove groei krijgt.

Grotere tussen pot is naar mijn insziens alleen als je moet reduceren van een grote wortelmassa naar een kleinere en dit als tussenstap gebruikt. Of als je nog groei, lengte en/of verdikking nodig hebt.

Bedankt Dea, meningen/kritieken zijn altijd welkom, daar is een forum tenslotte voor! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Mugo Mops 9 jaren 4 weken geleden #38400

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122
Hoi Youri,

Leuk om dit draadje weer eens helemaal te lezen.
Heb je deze boom nog steeds? Fotootje eventueel.

Ga dit jaar ook maar weer eens naar Bonsai van het Westen. Lekker dichtbij voor mij uit Leiden.

groet,

Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Mugo Mops 9 jaren 3 weken geleden #38421

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hey Oenes!

Jazeker, ik heb hem nog steeds! Hij is een stuk voller geworden en gegroeid, maar heeft nodig eens een bedraadbeurt nodig :) Ik zal eens kijken of ik komend weekend een foto kan maken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Pinus Mugo Mops 5 jaren 7 maanden geleden #76775

  • T-Bonsai
  • T-Bonsai's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Die pinus mugo mops van over de 30 jaar oud heb ik gisteren gekocht en word mijn nieuw project zelf vind ik hem prachtig en kijk er de komende jaren naar uit om hem te vormen en verzorgen gelijk mijn eigen kinders ben er weg van hij is super heeft een mooie stam en is heel gezond wat toch ni onbelangrijk is voor een toekomstige bonsai en voor die prijs... dat vind je niet rap hij is in goeie handenB) ;)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Pinus Mugo Mops 5 jaren 7 maanden geleden #76776

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

T-Bonsai schreef : Die pinus mugo mops van over de 30 jaar oud heb ik gisteren gekocht en word mijn nieuw project zelf vind ik hem prachtig en kijk er de komende jaren naar uit om hem te vormen en verzorgen gelijk mijn eigen kinders ben er weg van hij is super heeft een mooie stam en is heel gezond wat toch ni onbelangrijk is voor een toekomstige bonsai en voor die prijs... dat vind je niet rap hij is in goeie handenB) ;)


Zou je dit in een eigen draadje willen posten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts