Onderwerp:

wedstrijdboom taxus update 2 jaren 7 maanden geleden #92341

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Mijn substraat is ook zeer open, maar ik heb net een post van Harry Harrington gelezen waarin hij stelt dat molaire gebakken klei ( terramol) antibacteriele en anti schimmel eigenschappen zou hebben. Gezien mijn bomen allemaal in dezelfde mix met terramol zitten zou dat kunnen verklaren waarom mijn coniferen het allemaal niet echt goed doen.
Ik ga dus als test nu in augustus al mijn dennen ( en die ene taxus) verpotten in een mengeling zonder terramol. We zullen zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by LucRoux.

wedstrijdboom taxus update 2 jaren 7 maanden geleden #92342

  • Panda
  • Panda's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1214
  • Ontvangen bedankjes 110
Je kan ook skechts een deel van je dennen verpotten, dan is het pas echt een test...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wedstrijdboom taxus update 2 jaren 7 maanden geleden #92343

  • Bon Zaaijer
  • Bon Zaaijer's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 9
Zou het die eigenschappen van nature / vanuit het productie proces bezitten of door een extra toevoeging ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wedstrijdboom taxus update 2 jaren 7 maanden geleden #92344

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

LucRoux schreef : Mijn substraat is ook zeer open, maar ik heb net een post van Harry Harrington gelezen waarin hij stelt dat molaire gebakken klei ( terramol) antibacteriele en anti schimmel eigenschappen zou hebben. Gezien mijn bomen allemaal in dezelfde mix met terramol zitten zou dat kunnen verklaren waarom mijn coniferen het allemaal niet echt goed doen.
Ik ga dus als test nu in augustus al mijn dennen ( en die ene taxus) verpotten in een mengeling zonder terramol. We zullen zien.


Ik heb die post ook gezien. Maar ik moet zeggen, ik heb er geen last van gehad. Hoewel ik wel een paar taxussen in kleikorrels verloren heb. Maar ook enkele die het er super in doen. Wellicht dat het een tijdelijk effect is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wedstrijdboom taxus update 2 jaren 7 maanden geleden #92482

  • Fredb
  • Fredb's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 250
  • Ontvangen bedankjes 43
Ik heb er probleem mee. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn kennis. Mijn den heeft het ook niet makkelijk. ook veel te nat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts