Onderwerp:

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75386

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik werk in principe alleen aan al mijn bomen. Ik hou er nietvan te doen alsof ik wat van bonsai weet, door bomen door anderen te laten vormen. Maar deze is natuurlijk wel meegenomen als object in de behandeling van een bepaalde bonsai stijl. Maar ook bij de lessen is het de bedoeling zelf te werken. Vragen stellen is natuurlijk altijd toegestaan. Ik denk dat het duidelijk is zodra ik updates plaats, dat de les fase niet het verschil gaat maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75398

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Jellevanlooy schreef : Eeuwige bonsai empire roem, daar kun je al eens mee uitpakken. :cheer:
Ze lache mij nu al genoeg uit in de bonsaiwereld.

Zodra er een deftig project is doe ik mee.
Als ik nu 20 jaar tijd steek in een malsai kan ik beter mijn tijd steken in dingen die het waard zijn om 20 jaar mee bezig te zijn.

Succes met de wedstrijd.



Ach om mij zal ook vast gelachen worden...
Laat de "bonsai wereld" maar lachen..
ik geniet van de manier waarop ik met bonsai bezig ben en vind het ook leuk om onbewerkte planten de eerste zetjes in de goede richting te geven in plaats van met geld veel tijd en jaarlijkse goede keuzes te kopen van (pre) bonsai handelaren
tuurlijk heb ik ook een paar bomen die al wat beter uitgangs materiaal zijn om wat sneller en mooier resultaat mee te halen en volg ik ook lessen
maar toch vind ik het aspect om zelf de boom ergens in te vinden of in te laten groeien ook wel erg leuk en doe ik graag mee met dit soort wedstrijdjes elke fout die ik maak tijdens de deelname ervan is er een om in de toekomst te voorkomen.

Ik wil best mee doen boompje meer of minder kan geen kwaad vind ik maar goed jij wilt alleen "top materiaal" is ook prima iedereen is op zijn eigen manier bezig met bonsai !
Wel jammer ik had wel eens willen zien hoeveel beter jouw resultaat zou zijn als die van mij of andere "thuis studie" bonsaiisten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75399

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Top materiaal? Ik denk niet dat je goed beseft wat top materiaal is? Ik heb leuk startmateriaal,waar het de moeite is om mee bezig te zijn.
Maar top materiaal vindt je niet bij mij.

Wss zal er niet veel verschil zijn in jou en mijn boomje. Bij deze soort (ulmus) is er niks van techniek nodig, gewoon snoeien.
Er zijn andere soorten waar je wel speciefieke technieken toepast en waar dan volgens mij duidelijk verschil zal zijn.
Dit maakt een ulmus geen mindere soort voor mij, je kan er leuke en mooie dingen mee maar het is toch wel een simpele soort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75401

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

Jellevanlooy schreef : Top materiaal? Ik denk niet dat je goed beseft wat top materiaal is? Ik heb leuk startmateriaal,waar het de moeite is om mee bezig te zijn.
Maar top materiaal vindt je niet bij mij.

Wss zal er niet veel verschil zijn in jou en mijn boomje. Bij deze soort (ulmus) is er niks van techniek nodig, gewoon snoeien.
Er zijn andere soorten waar je wel speciefieke technieken toepast en waar dan volgens mij duidelijk verschil zal zijn.
Dit maakt een ulmus geen mindere soort voor mij, je kan er leuke en mooie dingen mee maar het is toch wel een simpele soort.

Ik vind dat je daar wel een goed punt hebt Jelle. Maar voor velen hier is dat wel genoeg: op de juiste manier snoeien, bedraden en vormen.. Meer geavanceerde technieken zijn hier voor het merendeel van de forumbezoekers niet weggelegd, maar hoeft daarom niet minder leuk te zijn. Ikzelf heb al 4 ulmussen, das genoeg voor mij, en ga daarom niet meedoen aan deze wedstrijd. Ook die ik hier al mee aan 2 wedstrijdjes, die, moet ik zeggen, moeizaam verlopen. En dan doel ik op updaten hier op het forum: veel mensen die om wat voor reden dan ook niet updaten en niets meer van zich laten horen. Moeten we de mamewedstrijd en de loofboomwedsrtijd alweer updaten trouwens?:P
Ik denk trouwens ook dat 3 jaar wel erg kort is voor deze wedstrijd: je zult iets aan de wortelvoet moeten doen van zo'n malsai en ook zul je de bijna de complete vertakking moeten verwijderen omdat dit waarschijnlijk toch maar een rommeltje is. Een jaar of 5 lijkt me meer een realistisch tijdbestek...
Over mijn ulmussen: inderdaad, daar ben ik al 22 jaar mee aan de gang, maar ok ik vind het toch wel een aanwinst voor mijn collectie geworden en ga ze voor geen goud wegdoen. Het worden toch dan een soort kindjes van je he B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75402

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Naja leuk start materiaal dan ...
Mischien weinig toepasbare techniek bij de ulmus maar door het creatieve gedeelte van het stylen kunnen er best aardig wat verschillende resultaten behaald worden denk ik en doordat ze hard groeien bij de juiste verzorging kan er in 5 jaar best een hoop bereikt worden denk ik en ook bij het snoeien moet er enigzins nagedacht worden over welke takken wel of niet te behouden en waarom en dat is in mijn ogen niet altijd de makkelijkste opgave

Maar goed ik wil ook best een wedstrijdje met een lariks of pinus aangaan van een wat hoger kwaliteits niveau enkel moet ik dan waarschijnlijk eerst even sparen voor we kunnen beginnen.
Ik stel voor omdat je niet altijd positief reageert op hoe wedstrijdjes op het forum opgezet worden dat jij dan met een voorstel komt en de wedstrijd op touw zet met als vaste regel om alle keuzes zelf te maken en de boom niet mee te nemen op les of te bespreken met derden.
Verder is de soort de duur en het budget limiet aan jou :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75403

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Marco buijsman schreef :

Jellevanlooy schreef : Top materiaal? Ik denk niet dat je goed beseft wat top materiaal is? Ik heb leuk startmateriaal,waar het de moeite is om mee bezig te zijn.
Maar top materiaal vindt je niet bij mij.

Wss zal er niet veel verschil zijn in jou en mijn boomje. Bij deze soort (ulmus) is er niks van techniek nodig, gewoon snoeien.
Er zijn andere soorten waar je wel speciefieke technieken toepast en waar dan volgens mij duidelijk verschil zal zijn.
Dit maakt een ulmus geen mindere soort voor mij, je kan er leuke en mooie dingen mee maar het is toch wel een simpele soort.

Ik vind dat je daar wel een goed punt hebt Jelle. Maar voor velen hier is dat wel genoeg: op de juiste manier snoeien, bedraden en vormen.. Meer geavanceerde technieken zijn hier voor het merendeel van de forumbezoekers niet weggelegd, maar hoeft daarom niet minder leuk te zijn. Ikzelf heb al 4 ulmussen, das genoeg voor mij, en ga daarom niet meedoen aan deze wedstrijd. Ook die ik hier al mee aan 2 wedstrijdjes, die, moet ik zeggen, moeizaam verlopen. En dan doel ik op updaten hier op het forum: veel mensen die om wat voor reden dan ook niet updaten en niets meer van zich laten horen. Moeten we de mamewedstrijd en de loofboomwedsrtijd alweer updaten trouwens?:P
Ik denk trouwens ook dat 3 jaar wel erg kort is voor deze wedstrijd: je zult iets aan de wortelvoet moeten doen van zo'n malsai en ook zul je de bijna de complete vertakking moeten verwijderen omdat dit waarschijnlijk toch maar een rommeltje is. Een jaar of 5 lijkt me meer een realistisch tijdbestek...
Over mijn ulmussen: inderdaad, daar ben ik al 22 jaar mee aan de gang, maar ok ik vind het toch wel een aanwinst voor mijn collectie geworden en ga ze voor geen goud wegdoen. Het worden toch dan een soort kindjes van je he B)


Volgens mij heb ik de mame boom wedstrijd aardig duidelijk verder door gezet na idd een moeizame start ;)
De eerste update datum is verstreken en zodra ik weer achter de pc kan kruipen worden alle niet geüpdate bomen gediskwalificeerd

Betreft het updaten van de mame boompjes:

Oscar schreef : Gepost namens Dennis Franx


Mame wedstrijd regelementen
Updates:
Twee updates per jaar, In de lente en herfst een update plaatsen in
het topic van jouw deelnemende boom.
tussentijdse updates zijn toegestaan.

  1. 1e update: van 01-04-2018 tot 01-05-2018
  2. 2e update: van 01-09-2018 tot 01-10-2018
  3. 3e update: van 01-04-2019 tot 01-05-2019
  4. 4e update: van 01-09-2019 tot 01-10-2019
  5. 5e update: van 01-04-2020 tot 01-05-2020 <<<<< vanaf update 5 moet
    de boom in een mameschaaltje staan.
  6. 6e update: van 01-09-2020 tot 01-10-2020
  7. 7e update: van 01-04-2021 tot 01-05-2021

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75404

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

dennisfranx schreef :

Marco buijsman schreef :

Jellevanlooy schreef : Top materiaal? Ik denk niet dat je goed beseft wat top materiaal is? Ik heb leuk startmateriaal,waar het de moeite is om mee bezig te zijn.
Maar top materiaal vindt je niet bij mij.

Wss zal er niet veel verschil zijn in jou en mijn boomje. Bij deze soort (ulmus) is er niks van techniek nodig, gewoon snoeien.
Er zijn andere soorten waar je wel speciefieke technieken toepast en waar dan volgens mij duidelijk verschil zal zijn.
Dit maakt een ulmus geen mindere soort voor mij, je kan er leuke en mooie dingen mee maar het is toch wel een simpele soort.

Ik vind dat je daar wel een goed punt hebt Jelle. Maar voor velen hier is dat wel genoeg: op de juiste manier snoeien, bedraden en vormen.. Meer geavanceerde technieken zijn hier voor het merendeel van de forumbezoekers niet weggelegd, maar hoeft daarom niet minder leuk te zijn. Ikzelf heb al 4 ulmussen, das genoeg voor mij, en ga daarom niet meedoen aan deze wedstrijd. Ook die ik hier al mee aan 2 wedstrijdjes, die, moet ik zeggen, moeizaam verlopen. En dan doel ik op updaten hier op het forum: veel mensen die om wat voor reden dan ook niet updaten en niets meer van zich laten horen. Moeten we de mamewedstrijd en de loofboomwedsrtijd alweer updaten trouwens?:P
Ik denk trouwens ook dat 3 jaar wel erg kort is voor deze wedstrijd: je zult iets aan de wortelvoet moeten doen van zo'n malsai en ook zul je de bijna de complete vertakking moeten verwijderen omdat dit waarschijnlijk toch maar een rommeltje is. Een jaar of 5 lijkt me meer een realistisch tijdbestek...
Over mijn ulmussen: inderdaad, daar ben ik al 22 jaar mee aan de gang, maar ok ik vind het toch wel een aanwinst voor mijn collectie geworden en ga ze voor geen goud wegdoen. Het worden toch dan een soort kindjes van je he B)


Volgens mij heb ik de mame boom wedstrijd aardig duidelijk verder door gezet na idd een moeizame start ;)
De eerste update datum is verstreken en zodra ik weer achter de pc kan kruipen worden alle niet geüpdate bomen gediskwalificeerd

Betreft het updaten van de mame boompjes:

Oscar schreef : Gepost namens Dennis Franx


Mame wedstrijd regelementen
Updates:
Twee updates per jaar, In de lente en herfst een update plaatsen in
het topic van jouw deelnemende boom.
tussentijdse updates zijn toegestaan.

  1. 1e update: van 01-04-2018 tot 01-05-2018
  2. 2e update: van 01-09-2018 tot 01-10-2018
  3. 3e update: van 01-04-2019 tot 01-05-2019
  4. 4e update: van 01-09-2019 tot 01-10-2019
  5. 5e update: van 01-04-2020 tot 01-05-2020 <<<<< vanaf update 5 moet
    de boom in een mameschaaltje staan.
  6. 6e update: van 01-09-2020 tot 01-10-2020
  7. 7e update: van 01-04-2021 tot 01-05-2021

hmm ok, dat bedoel ik dus eigenlijk, updatedatum heb ik gemist, of niet? Geen idee eigenlijk. Ik heb trouwens eigenlijk helemaal geen update hiervan voorbij zien komen, of heb ik het mis? Misschien ff kenbaar maken als t tijd is voor n update.. Volgens mij loopt Tom ook een beetje tegen dit probleem aan, dat de deelnemers (waaronder ik) niet de datum in de gaten houden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75405

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Tom stuurt emails naar de deelnemers van de loofboom wedstrijden voor updates dacht ik

Jij hebt keurig je updates van je twee mame's gedaan volgens mij maar ik zal dit eens uitzoeken
ik zal wel even een herinnering topic starten al ben ik bang dat wellicht ook niet iedereen die zal gaan lezen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75408

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ja, ik heb het in mijn agenda gestoken. Dus als de tijd daar is krijgt iedereen weer een mailtje. Dat zal begin volgende maand zijn.

Tja, das de manier om iedereen zijn update te krijgen. Van de mame heb ik er ook niet meer aan gedacht.
Msh inderdaad nog een een topic starten, al vraag ik me inderdaad ook af of het echt zin heeft. Velen zijn hier niet meer actief of lezen zelfs niet meer mee, denk ik.

Over de ulmus wedstrijd, het gaat er ook wel over welke boom je kiest, he. Je kan een goeie of een slechte malsai kiezen. Dat hangt dan af van persoon tot persoon welke regels je belanrijk acht. Als ik marco zijn ulmus zie zou ik dat ook wel willen bereiken, dus is de enige manier ermee starten.

Over de periode, 5 jaar is ook goed.
Ik zou op dezelfde manier werken, met een mailtje en elk apart een topic.
En ik ga er pas verder mee als ik weet dat er toch een mooi aantal deelnemers zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wedstrijdje ulmus malsai-bonsai??? 5 jaren 9 maanden geleden #75409

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Jammer om te zien hoe hier altijd zo negatief gereageerd wordt op ideeen iets te organizeren.

Marco, op welke geavanceerde technieken doel je die voor de forum bezoekers te hoog gegrepen zouden zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren