Onderwerp:

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15983

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
Hallo iedereen,

Hierbij een review over kwekerij roos.
Ik heb in september een japanse hulst gekocht bij kwekerij roos.
Mijn bevindingen is een toegestuurd boompje wat onder de wolluis zat.

Nu moet ik wel zeggen dat het boompje met alle zorg en liefde erg goed verpakt was.

De mailing die ik met de kweker heb gehad was vrij moeizaam.
Ik heb hem gemeld dat het boompje wat ik heb gehad vol wolluis zat en in eerste instantie
was dit volgens hem geen waar en kon dit niet. Vervolgens heb ik hem een foto gemaild
van de witte pluizebeestjes in de boom en de pluizebeestjes die ik er al uit had gehaald.

Toen was het ineens wel wolluis en hij zei me dat ik het kon behandelen met bayer calypso.
Ik wilde een schikking treffen omdat ik een boompje had gehad vol met wolluis
hij kon zich hier totaal niet in vinden.
Ik had het wel zo eerlijk gevonden als hij dit wel had gedaan.

In feite dus extra onkosten moeten maken.

Ik zal hier persoonlijk ook geen boompjes meer kopen. Ik zal ze in de toekomst zelf wel stekken.
Dan weet ik zeker dat ik een luisvrij boompje heb.

Dit was mijn review over kwekerij roos.

Groetjes Lady Erebus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15985

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
had je het online gekocht?

ik vind het wel een minimum om een compensatie te geven in vorm van geld ofwel een ander gezond boompje.

ik had 2j geleden bij mijn mentor een satsuki gekocht die hij preventief behandeld had met een product voor bladluis. een paar weken erna begon de boom alle blad te verliezen en dan weer scheuten te krijgen. en dan weer af te vallen enz. ben vorige week nog langs geweest om de boom nog eens te laten zien, en zelfs na 2 jaar mag ik volgende maand voor het zelfde bedrag bij lodder een andere kiezen van hem. dit is wel service.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15987

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Dat is natuurlijk geen beste reclame voor die kwekerij, en ondanks het feit dat het betreffende boompje met zorg en liefde goed verpakt was zou ik daar nooit meer iets kopen. :angry:
Op afstand kun je een boompje natuurlijk niet beoordelen en op een foto zien ze er allemaal mooi uit.
Maar je moet er hoe dan ook op kunnen vertrouwen dat je een boom krijgt toegestuurd zonder ongedierte!
En dat was bij deze verkoper dus duidelijk niet het geval.
Het had hem gesierd als hij naderhand akkoord was gegaan met de door Lady E. voorgestelde schikking!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15990

  • mathijs1986
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 4
Bij kwekerij Roos heb ik 2 boompjes besteld,
deze 2 zijn netjes geleverd en tot nog toe geen problemen mee gehad, zijn prijzen zijn volgens mij ook wel redelijk.

Maargoed, dat is mijn ervaring.

Als hij zelf als (ervaren) kweker weet dat zijn bomen geen wolluis bevatten kan ik begrijpen dat hij niet aan restitutie doet.

maar fouten maken is ook menselijk dus het is lastig te beoordelen.

Ik hoop voor je dat de luizen het hazenpad kiezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15993

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Ook hier alleen maar uitstekende ervaringen met deze kwekerij al heb ik de bomen niet laten verzenden.

Ik kan het me dan ook echt niet voorstellen dat een kweker van toch wel enige naam die te grabbel gooit door een boom te verzenden die onder de wolluis zit. En dat hoeft ook niet, een boom die verzonden wordt kan ze ook onderweg oplopen.

Ik heb hier eens oppasboompjes gehad die nadat ze terug gingen de volgende dag onder de wolluis zaten en ik werd gelijk veroordeeld. Bij nader onderzoek bleek de besmetting toch mooi uit de tuin van de eigenaar zelf te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15995

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
@Matthijs en Dicky

dan hebben jullie misschien geluk gehad of ik heel veel pech.
Maar het lijkt me stug als een boom in een doos met kranten verpakt word dat het dan bij mij
ligt. En het lijkt me nog stugger dat alleen het boompje onder de wolluis zit.

Ik heb voor de rest geen planten hier die dat hebben. Alleen mijn boompje.
zoals jullie ook al konden lezen eerst ontkende hij alles en vervolgens klopte het wel wat ik zei

@ knoep en hank.
Enige compensatie had hierin had idd wel zo gepast geweest idd.
Bijvoorbeeld dat hij het bestrijdingsmiddel zou betalen. Dat was eigenlijk ook de enige
compensatie die ik vroeg.

Ik zal bij hem ook nooit meer een boompje bestellen.
En idd ik had het boompje hoe stom dan ook online besteld maar dan mag je op zijn
minst wel een boompje krijgen zonder extra huisdieren.

Dan komt er ook nog bij dat het boompje (japanse hulst) als binnenboom is verkochy
En waarschijnlijk buiten hoort.

Grtzz Lady Erebus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15996

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
@dicky

hoe kan mijn boompje die overigens binnen staat en ik maar 3 planten heb die nagekeken
zijn en niks bevatten mijn boompje het wel heeft?
En hoe kan het dat een boom in een doos verpakt ingepakt met kranten in een vrachtwagen,
postsorteercentrum en in het busje van de koerier wolluis heeft opgelopen?
En hoe kan het dan dat de kweker eerst ontkent en vervolgens toch toegeeft dat er wel wolluis inzit?

Zou ik graag willen weten. Oow ja, om nogmaals te benoemen mijn boompje staat binnen en sinds ik hem heb ook in quarantaine om mijn overige kamerplanten te beschermen.
Ik ben een paranoide borderliner en alle planten bomen die ik koop worden eerst nauwkeurig
gecontroleerd voordat ze bij de rest komen.

Grtzzz Lady Erebus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15997

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Dat de eerder genoemde personen hun bestelde boompjes in goede staat (lees: zonder ongedierte) hebben ontvangen van deze kweker is natuurlijk een pluspunt.
En in feite zou dat altijd zo moeten zijn, al is een enkele bladluis al gauw over het hoofd gezien natuurlijk.
Maar een kolonie wolluizen op een boompje valt al gauw op. :ohmy:
Tenminste als een te verzenden boompje door de verkoper/inpakker eerst wordt gecontroleerd alvorens deze te verpakken.
Als dan door Dicky wordt gesuggereerd dat een verzonden boom onderweg, dus in een dichte doos ook wolluis kan oplopen doet me datenigszins aan Hans Klok de illusionist denken... :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15998

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
Ja toch wel dynamo wolluizen. Magicion impossible hahahahahahahaha.
En idd dat is een heel groot pluspunt natuurlijk dat die boompjes wel in goede staat
geleverd zijn.
Vandaar ook mijn reactie of hun hebben geluk of ik heb gewoon heel veel pech just as usual

maar vond dicky zijn antwoord niet echt vriendelijk en natuurlijk kan dat als het boompje
gewoon los word vervoerd. Maar had ook al vermeld dat het verpakt was in een doos.

Vandaar ook dat ik zeg geen wolluis te hebben alleen in men boom.

By the way lag best wel dubbel met je antwoord hans klok luizen hahahaha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review Kwekerij Roos 11 jaren 2 maanden geleden #15999

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Lastige discussie dit.

Elke kweker heeft af en toe problemen met ongedierte. Ik ben recentelijk in bonsai centrum monsterland geweest, en daar hadden ze op dat moment een bladluizenplaag; Een complete tafel met geïnfecteerde planten. Een werknemer was daar planten aan het inpakken, welke stuk voor stuk gespoten werden voor ze in de doos verdwenen. Dit doet niets af aan de kwaliteit van een kwekerij; Je kan ze opeens in de planten hebben zitten.

Hoe je met klachten omgaat is vervolgens wel belangrijk. We kunnen hier op het forum niet beoordelen hoe dit gegaan is. Lady geeft in de post over de hulst problemen eerder aan dat het haar eerste boompje is, en tot nu toe alle planten binnen enkele weken doorgingen. Om heel eerlijk te zijn, geeft dat weinig vertrouwen voor de toekomst van dit boompje. Maar in dezelfde draad zie ik nergens staan dat je het over 'schadevergoeding' hebt gehad, en geef je aan dat de kweker je behulpzaam is geweest met wat te doen als bestrijding. Zou het kunnen datje gewoon pech hebt gehad? Zeker gezien andere positieve ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren