Onderwerp:

Bonsai in Frankrijk 10 jaren 8 maanden geleden #23818

  • Hanskoi
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 1
Tijdens mijn vakantie in het zuiden van Frankrijk zag ik een bordje langs de weg met een pijl met daarop " bonsai"
Dit was om de hoek van ons vakantieverblijf. Natuurlijk direct erheen en ik kwam bij een enorm landgoed terecht.
Je moest een mobiel nummer draaien en vervolgens ging het hek open. Ik ben daar uiterst vriendelijk ontvangen en rondgeleid door de eigenaar, Jaques Galinou. De man kweekt bonsai in de volle grond op ruim 4 hectare. Hij heeft een prive collectie die in Omyia niet zou misstaan. Hij is overigens op zoek naar een geschikte locatie voor een bonsai museum in Frankrijk. Even googlen leerde mij dat de man in Frankrijk al meer dan 25 jaar een autoriteit is op bonsai gebied.
Natuurlijk kon ik het weer niet laten en ondanks dat de auto al propvol zat hebben we toch nog 2 bonsai meegenomen waaronder een Acer Palmatum Shishigashira, een soort die je hier niet zo vaak ziet.
Kijk maar even op www.galinou-bonsai.fr .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai in Frankrijk 10 jaren 8 maanden geleden #23823

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ziet er uit als een plek waar je je een middagje kan vermaken ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai in Frankrijk 10 jaren 8 maanden geleden #23878

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Nog nooit van hem gehoord. Wat een toeval dat het vlakbij je vakantieverblijf was! Mocht ik een keer in de buurt op vakantie zijn, dan zal ik ook eens een bezoekje brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren