Onderwerp:

Re: Review Bonsai Moyogi 12 jaren 5 maanden geleden #4392

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Om heel eerliojk te zijn.. Als ik zo de prijzen zie, vind ik ze behoorlijk duur. Intratuin verkoopt dat formaat olijfboompjes voor de helft van de prijs. En vorige week waren ze ni de aanbieding, hadden ze ze voor 10 euro staan. Alleen het feit dat je het in een klein potje zet en bonsai noemt, maakt het niet twee keer zoveel waard. Een beetje bonsai liefhebben kan die kluit prima uitdunnen en oppotten in een ander potje. De structuur van de boom lijkt op de foto niet zo bijzonder. Dus tenzij je speciale soorten zoekt, zou ik die site niet gebruiken, en gewoon een paar tuincentra bellen. Meer invloed op welke plant je krijgt, en goedkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review Bonsai Moyogi 12 jaren 5 maanden geleden #4428

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Dit topic bestaat al een maand of 10 maar toch weer even de olijfboompjes.
Destijds meldde ik dat de Praxis de olijfboompjes afgeprijsd aanbood voor niet te duur, eigenlijk nog net niet gratis.
Ik ben het daarom ook eens met Leatherback dat de prijzen die eerder genoemd werden in dit topic voor dit soort boompjes behoorlijk hoog zijn.
En wederom zijn ze niet alleen bij de intratuin maar momenteel ook weer bij de MegaPraxis(met tuincentrum) in de aanbieding.
Wel zelf even kluit uitdunnen en in een bonsaipot zetten zoals L. ook al aangaf maar dat moet toch geen probleem zijn.
Twee week geleden nog 2 olijfboompjes aangeschaft, ong. 30 à 35 cm hoog met een stammetje van ruim 1,5 cm dik.
Mooi uitgangsmateriaal om tot leuke bonsai te vormen voor weinig geld.
Oorspronkelijke prijs was 8 euro, afgeprijsd op 6 en na inlevering van een 20% kortingsbon bleef er een leuk prijsje over.
Er stonden ook nog wat olijfbomen met een stamdikte van ong. 4 cm voor 9 euro!!
Helaas waren het afgezaagde stammen, niet mijn voorkeur.
Dus voor de Olijfboom liefhebbers wat let je!:)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review Bonsai Moyogi 12 jaren 3 maanden geleden #5529

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Ja ik denk inderdaad dat je in een tuincentrum goedkoper uit bent. Ik heb namelijk een jaar geleden bij van der Dussen in Nieuwekerk a/d IJssel een Olea European voor maar 7 euro gekocht. De hoogte van de boom was zo'n 30 centimeter Hij staat nu (winter) binnen met wat takken bespannen voor de vorming. Het grootste probleem voor een Olea Europea vind ik de grondsoort. Het is misschien wel koud in Nederland maar vooral die regen maakt de grond steeds zo nat wat niet goed is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review Bonsai Moyogi 12 jaren 3 maanden geleden #5540

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Mdevries schreef :


Het grootste probleem voor een Olea Europea vind ik de grondsoort. Het is misschien wel koud in Nederland maar vooral die regen maakt de grond steeds zo nat wat niet goed is.


Ben het wel met je eens, daarom is het vooral bij de Olea Europae van belang dat deze in een heel goed waterdoorlatende grond staat!
Anders bij veel regen even onder een afdakje o.i.d. zetten. ;)
Fijn grind en kiezel moeten i.i.g. de hoofdbestanddelen van het medium zijn waar de Olea in staat.
Verder zijn ze eigenlijk vrijwel probleemloos.
Voor de liefhebbers, bij de Praxis in Assen waren ze afgelopen week nog volop verkrijgbaar voor een spotprijsje! :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review Bonsai Moyogi 12 jaren 3 maanden geleden #5559

  • joog
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 30
  • Ontvangen bedankjes 0
Die olijfjes heb ik gisteren nog gezien bij hornbach. 8.95 euro. Was op de fiets en moest nog van alles doen, dus kon er geen meenemen. Morgen kom ik er weer, zal er eens 1 meenemen. Vond ze eigenlijk ook wel erg leuk, plaats hier nog wel een foto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review Bonsai Moyogi 11 jaren 11 maanden geleden #8672

  • tascha
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 2
Vandaag twee kleine boompjes van Moyogi ontvangen. De afgebeelde boompjes op de website zijn niet dezelfde als geleverd.
Had een podocarpus met dubbele hoofdstam besteld, heb er een met een enkele ontvangen.
Ook was de verpakking slecht waardoor beide boompjes schade hebben opgelopen.
Kortom niet bepaald tevreden met deze winkel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review Bonsai Moyogi 11 jaren 11 maanden geleden #8675

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Ik zou het meteen melden aan Moyogi, foto erbij vd beschadiging.
ze zijn (volgens mij) verplicht om het in goede staat te leveren bij verzending.
Het kan echter wel vaak voorkomen dat je niet de afgebeelde boom thuis gestuurd krijgt, maar dat staat dan zo vermeld in de webshop (althans dat HOORT wel vermeld te zijn)
Maar als je een dubbelstam besteld en je krijgt iets anders, dan zou ik dat wel vreemd vinden, en dat ook zeker aan ze melden.

succes iig !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts