Onderwerp:

winter? 11 jaren 5 maanden geleden #13862

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
Dag,

de bonsai waar ik een tijdje geleden moest op "bonsai-sitten".doet het nu ineenscerg slecht. Al het blad viel eraf en volgens eigenaar zaten er beestjes op maar ik zag ze niet vandaag.
Zelf dacht ik dat dit door de winter kwam aangezien er bij elk afgevallen blad een nieuwe knop word gevormd. Ze zetten er de verwarming altijd zeer hoog masr daar staat ie niet in de buurt. De lucht is enkel zeer droog maar de grond word goed vochtig gehouden. Hij stast binnen. Eerst gericht op een raam in een veranda richting het noorden en nu gericht op het zuiden. Geen ideale omstandigen heden lijkt het mij.
Taxoduim distichum. WINTER?






Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

winter? 11 jaren 5 maanden geleden #13864

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
De moerascipres (Taxodium distichum) is een bladverliezende naaldboom, die van nature voorkomt in het zuidoosten van Noord-Amerika.
Het is dus normaal dat hij de 'bladeren' (naalden) laat vallen. Het is een echte buitenboom die geen winst kan halen binnenshuis. Je kan hem beter in een onverwarmd vertrek laten overwinteren. Dat mag donker zijn eens de naalden gevallen zijn. Je zou hem voorlopig, zolang het niet vriest ook nog buiten kunnen plaatsen, maar als de boom altijd binnen gestaan heeft, is dat misschien van het goede teveel. Een plant die steeds binnenstond moet je zeker de eerstvolgende winter vorstvrij houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

winter? 11 jaren 5 maanden geleden #13874

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
lijkt me meer een metasequoia. k'heb zelf zo eentje en die staat buiten en zonder zijn blad. dan kun je normaal deze bijsnoeien voor volgend jaar.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts