Onderwerp:

schildluis (taxus) 11 jaren 1 maand geleden #16833

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
na een goed gesprek met mijn vader over schildluis heeft hij me een middel (lava-biopholin) aangeraden om dit te bestrijden. tevens is dit product ook een soort van voeding maar in kleine mate.

de tekst hieronder heb ik gebruikt van mijn vader omdat ik dit niet kan verwoorden. dit komt uit een tekst over citrusvruchten die momenteel nog niet op het internet staat maar er wel zal komen.

ze zijn allen te bestrijden door verstening. Je neemt bij een aantasting in een jong stadium lava-biopholin gesteentemeel en je stuift dit op een bedauwde(kleverige) citrusstruik tot ze grijs ziet zowel bovenaan als onderaan aan de bladeren. Na 2-3dagen neem je de sproeispuit en je wast de volledige plant tot al het grijs weg is. Wanneer je dit 1 maal per maand kunt herhalen ben je op deze manier steeds vrij van lastig ongedierte, immers alle insecten hebben een chitinepanser met gevrichten en juist deze gevrichten verstenen bij bepoedering met gesteentemeel waardoor de insekten sterven door imobiliteit.
Oeps we zijn er vanaf, wanneer we dit maandelijks kunnen herhalen.

www.peter.plantaardig.com
(tuinman peter)
(bijgevoegde foto's komen ook van mijn vader)


ik zal vanaf deze week dit product uitproberen en mettertijd kan ik hierop reageren. normaal gezien zou deze behandeling een jaar moeten duren en dan kan ik meer laten weten.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by jeroen03.

schildluis (taxus) 11 jaren 1 maand geleden #16836

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hm..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

schildluis (taxus) 11 jaren 1 maand geleden #16838

  • Laireag
  • Laireag's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 206
  • Ontvangen bedankjes 32
Je kan luizen toch veel eenvoudiger met wat plantaardige olie en zeepsop in water bestrijden. Ik heb dit materiaal even door google gehaald en de eerste hit is al een in mijn ogen vreemde site waarin wordt gesproken over wetenschappelijk gemeten met een pendel. Dan haak ik af.

www.emnatuurlijk.nl/index.php?option=com...icle&id=13&Itemid=18

Trouwens, het materiaal heeft wel een hoog gehalte aan kalk! Dat is goed voor je taxus, die denk ik toch te nat en te zuur heeft gestaan.

Veel succes, ben toch benieuwd naar je bevindingen met dit materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts