Onderwerp:

onbekend beesje (acer) 10 jaren 11 maanden geleden #19826

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
dit jaar idd enorm veel last van bladluis op sommige acers. vooral de klein bladige schijnen ze heerlijk te vinden, want op mn acers met grotere bladeren zitten ze niet.

LB, in welke verhouding meng jij het water, spiritus en afwasmiddel/groene zeep??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

onbekend beesje (acer) 10 jaren 11 maanden geleden #19843

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Eetlepel zeep & spiritus op een beker water zo'n beetje. Maar eigenlijk 'op gevoel'. Maar.. ik gebruik het zelden; Eigenlijk nooit zo'n infectie dat ik het niet handmatig af kant :(
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

onbekend beesje (acer) 10 jaren 11 maanden geleden #19891

  • avionix
  • avionix's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 7
Een probaat middel tegen veel ongedierte:

Doe 10 sigarettenpeuken in een kopje met water, laat dit 24 uur staan, zodat de nicotine in het water kan trekken. Zeef de volgende dag het tabaksgruis uit het water en voeg dit concentraat toe aan een liter water, doe hierbij een klein scheutje zeep (uitvloeier) en spuit dit op de te behandelende planten. Herhaal dit, om de 10 dagen minimaal 3x.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

onbekend beesje (acer) 10 jaren 11 maanden geleden #19898

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Dat recept heb ik ook eens ergens gelezen. Alleen stond daarbij vermeld "Voeg wat uitgeperste knoflook toe als preventief middel, komen ze ook niet zo gauw terug."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

onbekend beesje (acer) 10 jaren 11 maanden geleden #19929

  • Naky
  • Naky's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 8
Tja, ik heb het boompje gisteren bespoten. Het zijn idd vooral de jonge blaadjes die als lekker bevonden worden...
Hopelijk haalt het wat uit. Weer een van jullie ook hoe lang er tussen de besproeiingen moet zitten? (Ik heb de zeep/spiritus combi gebruikt) een dag of 6, 7?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

onbekend beesje (acer) 10 jaren 11 maanden geleden #20001

  • avionix
  • avionix's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 7
Minimaal een week tot 10 dagen er tussen houden. Alleen in extreme vorm van ongedierte kun je het iets verkorten. Maar licht sproeien ... en zorgen dat je alles raakt. Maak concentraten als dergelijke ook nooit te sterk dit komt de bonsai nooit ten goede. Het gebruik van dergelijk middelen kunnen ook naaste effecte vertonen bij te sterke concentraten of bij de grote hoeveelheden.

Ik gebruik dergelijk middelen niet tot zeer zelde. Ik probeer te alle tijden te zorgen dat ik het voorkom .....dagelijkse word bij mij alles na gelopen. Meestal zeggen ze ook wel eens ... op het moment dat je degelijke constateert ... ben je nalatig geweest op gebied van verzorging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren