Onderwerp:

Het gaat niet goed met mijn Ficus Ginseng 10 jaren 9 maanden geleden #23170

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Spintmijt is natuurlijk een optie, maar als je dat uitgesloten hebt (Tenminste.. Dat zei je in de eerste post?) dan moet het haast iets bij de kluit zijn. Ik heb van het winter bijna een superdikke ficus verloren aan spintmijt. Nu staat de plant een stuk kleiner in een kas, en groeit weer.

Spintmijt bestrijding kan je prima gebruiken op een ficus. En inderdaad, gewone anti-bladluis middels werken niet, is ook mijn ervaring. Buiten zou nu ideaal zijn. Wellicht in een iets grotere pot om weer even kracht te geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Het gaat niet goed met mijn Ficus Ginseng 10 jaren 9 maanden geleden #23171

  • captain slow
  • captain slow's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 141
  • Ontvangen bedankjes 11
Masai van bayer werkt prima tegen spint (wel niet te lang gebruiken ivm resistentie)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Het gaat niet goed met mijn Ficus Ginseng 10 jaren 9 maanden geleden #23199

  • Planties
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 1
bedankt :)

Ik weet niet zeker of het uit te sluiten is, ik heb ongeveer 3 beestjes ontdekt en wat spinnenweb-achtige draadjes, maar het lijkt mij niet dat 3 van deze mijten zoveel schade aan zoveel bladeren kunnen aanrichten...

wat ik me trouwens nog bedacht, de uitval van bladeren is ongeveer bij beide planten rond hetzelfde moment begonnen, terwijl 1 van de 2 wat jonger is en ook kleiner. Als het aan de potgrond/grootte zou liggen, dan lijkt het mij niet zo waarschijnlijk dat ze beide rond hetzelfde moment last kregen van bladverlies en vlekken? Zou het ook nog iets van een schimmel kunnen zijn?

Ik ga hem sowieso in een grotere pot doen, bedankt voor het advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Het gaat niet goed met mijn Ficus Ginseng 10 jaren 9 maanden geleden #23204

  • Janes
  • Janes's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 10
mijn ficus had iets soortgelijks, ik heb de schuld gegeven aan teveel zon in het raam vlak boven de verwarming.
toen die eenmaal uit was kreeg ik bruine randjes aan het blad.

eenmaal buiten, even laten wennen en bladsnoei toegepast nu loop ie prachtig uit :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren