Onderwerp:

loof juniperus chinensis word geel 10 jaren 8 maanden geleden #24575

  • Ginkgo
  • Ginkgo's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 121
  • Ontvangen bedankjes 26
Volgens mij is het een rigida. Ik heb een foto bijgevoegd van mijn pre bonsai.
Je vind ze hier in Twente veel in de natuur.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

loof juniperus chinensis word geel 10 jaren 7 maanden geleden #25399

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
de toestand van mijn boom blijft maar verergen :$ na de vorige gele plaag xas hij aan het verbeteren maar nadat het nogmaals fors geregend had en ik natuurlijk vergeten was om hem onder te stoppen lijkt hij alleen maar achteruit te gaan. Momemteel staat hij in half zon/schaduw en middag zon word vermeden. De boom is voor 60% bruin en 40% mooi groen. de plekken zitten verspreid in het loof. In de bodem blijft het wortelstelse ook maar groeien( heb een beetje akadama weggedaan om te kijken).

zelf denk ik dat de boom verloren is aangezien hij nu erg zwak is en de winter er aankomt. en over dat zal ik hem eventueel niet helemaal uit de pot halen en gewoon in volle grond zetten? of hem dan toch maar in zijn geheel ingraven zoals de verkoper me aanbevool?

mvg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

loof juniperus chinensis word geel 10 jaren 7 maanden geleden #25405

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Ik heb er 1 die vorige herfst met pot en al omgevallen was. Toen die nog in de tuin stond in een pot en vaak te nat stond kreeg die ook gele en bruine plekken die afstierven op een gegeven moment.

Vorig jaar herfst en winter kon ik door omstandigheden niet bij mijn bomen en deze boom heeft tot het voorjaar op de tegels zonder pot met ontblote wortels in de regen, wind en vrieskou in een hoekje van de tuin gelegen.
Dit voorjaar alle dode plekken gesnoeid en in de grond gezet en wat blijkt, hij is inmiddels voller dan die ooit tevoren geweest is en volgend jaar weer klaar om opnieuw gevormd te worden.

Het zijn super sterke planten, maar bij gebrek aan zonuren en teveel water leggen ze wel snel het loodje.
Dus mijn advies is gewoon 2 jaar lang in de volle grond laten aansterken. Draad eruit en lekker laten groeien en vooral niet teveel aan snoeien of prutsen.
Wie weet komt ie er weer bovenop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

loof juniperus chinensis word geel 10 jaren 7 maanden geleden #25412

  • YACK
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 72
  • Ontvangen bedankjes 4
waaaww :0 dankje voor je zinvolle uitleg. Vooral voor de tip om hem in de vollegrond te plaatsen! is een plek in de moestuin voldoende?

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts