Onderwerp:

ulmus parvifolia 10 jaren 7 maanden geleden #25456

  • desmedt
  • desmedt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
hoi heb al een hele tijd een ulmus parvifolia,
deze heeft eerst een hele tijd buiten gestaan tot hij omwille van een onbekende reden al zijn blaadjes verloor.
Toen heb ik hem naar binnen gebracht en hoewel iedereen het erover eens lijkt dat dit een soort is die buiten hoort, stond hij binnen na een week met allemaal nieuwe groene knoppen! hij deed het echt super goed, hij had nog nooit zoveel blaadjes gehad!

Nu ondertussen alweer een tijdje verder kreeg hij allemaal gele blaadjes en vielen ze af (zelfs sommige groene nog), na lang zoeken heb ik spint ontdekt. Is dit te bestrijden met koud water en pesticide? of is er een betere optie? voorlopig met water en het lijkt al een heel stuk beter, maar helaas nog niet alles weg)

Nu heb ik nog een vraag, dit is eigenlijk al een hele tijd aan de gang en het is misschien een heel domme vraag, maar ik kan er niets over vinden op internet. op de blaadjes liggen soms een soort van bruine langwerpige takjes/schilfertjes/wormpjes... ik weet niet hoe ik het moet noemen en ik heb geen idee of dit normaal is en wat dit is? Eerst dacht ik dat het iets was dat van de takjes voortkwam, maar er is nu toch wel heel veel van dat 'spul', maar het lijkt niet te bewegen en ziet er niet echt beestjesachtig uit. Iemand een idee wat het is? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by desmedt.

ulmus parvifolia 10 jaren 7 maanden geleden #25457

  • Sourc3
  • Sourc3's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 7
Die takjes schilfertjes wormpjes kunnen misschien uitwerpselen van insect zijn heb dit wel eens gezien met rupsen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ulmus parvifolia 10 jaren 7 maanden geleden #25459

  • desmedt
  • desmedt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
hmm ik ben in elk geval nog geen rupsen tegen gekomen, enkel spint, maar die beestjes lijken me een beetje te klein om zo'n grote uitwerpselen te creëren. Ik zal morgen nog maar eens controleren of ik nog iets anders vind.

Dit is trouwens een foto van mijn boompje(wel al een tijdje geleden) :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ulmus parvifolia 10 jaren 7 maanden geleden #25471

  • Sourc3
  • Sourc3's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 7
Een close up foto zou veel helpen.
Het zou kunnen gaan om kommaschildluis, check www.nuyenstuinengroenshop.nl/insecten-op-beplanting

Maar zonder foto blijft het gissen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ulmus parvifolia 10 jaren 7 maanden geleden #25479

  • desmedt
  • desmedt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
ik heb het geprobeerd maar ze zijn te klein om een duidelijke foto te maken, het lijkt wel alsof het de steeltjes zijn waar blaadjes aanhangen ofzo, maarja dat is nogal onlogisch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren