Onderwerp:

metasequoia 10 jaren 4 maanden geleden #28795

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
mensen,
ik heb 2 jaar geleden zo'n metasequoia uit zo'n goedkoop bosje in mijn tuin geplant.
deze boom is inmiddels 60cm hoog en aardig aangedikt.. maar

toen ik deze gisteren eens bekeek, nu het blad eraf is, zag ik op verschillende plaatsen de schors loskomen en daaronder was het precies een roodbruinig korrelig zachter materiaal.. alsof deze aan het rotten is of zo? maar het is een moerasplant, dus die is toch wel meer vocht gewoon?
weet iemand wat dit is? de boom is immers enorm gezond geweest altijd is heeft heel flink gegroeid dit jaar..
geen sporen van beschadiging gezien dus voorlopig beschuldig ik de katten van de buurman nog niet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

metasequoia 10 jaren 4 maanden geleden #28796

  • shohin
  • shohin's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 96
  • Ontvangen bedankjes 38
Hoi AlexW,

Over welke boom heb je het hier ? de moerascypres (Taxodium distichum) kan veel vocht verdragen (moerasplant) of de Metasequoia glyptostrobides (bos boom) wel vocht maar niet nat.

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

metasequoia 10 jaren 4 maanden geleden #28797

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
metasequoia..

misschien was november iets te vochtig waardoor delen van de stam beginnen rotten zijn..

ik laat deze nog staan en hopelijk droogt het goed uit en groeit hij volgend jaar goed verder.. zou het jammer vinden moest ik deze vroegtijdig uit de tuin moeten halen.. had hem graag nog een paar jaar laten staan..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts