Onderwerp:

witte kriebeltjes 10 jaren 2 maanden geleden #30361

  • Birgit
  • Birgit's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
:unsure:
Hallo allemaal!
Leuk jullie hier te ontmoeten op dit forum, ben nieuw en heb een vraagje over mijn mini-bonsai :
Sinds een paar dagen zitten witte kriebeltjes, zowel op takjes als op blaadjes.
Nu heb ik boompje helemaal onder gedompeld in bronwater om 'em af te spoelen. Meeste wit is weg, maar nog niet alles ;-(
Komt mijn bonsai voeding te kort, of gebeurd 't vaker dat beestjes zich gaan nestelen.
Heb geprobeerd fotootje als profielfoto te uploaden, helaas mislukt, dan hadden jullie soort kunnen herkennen.
Wat te doen? Alvast dank voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

witte kriebeltjes 10 jaren 2 maanden geleden #30362

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54
foto is wel wenselijk denk ik om te kunnen determineren wat er aan de hand is.. :unsure:

Foto maken, opslaan, ik bewerk de foto altijd in Paint "Formaat wijzigen". Pixels aanklikken en dan bij horizontaal of verticaal (daar waar de hoogste waarde staat) 1000 invullen. Dan de bewerkte foto opslaan en als bijlage kiezen. Dan komt ie hier te staan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Birgit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

witte kriebeltjes 10 jaren 2 maanden geleden #30363

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Witte dingetjes op blad en stengel zijn meestal spint of wolluis.

Wolluis zijn kleine bolletjes, van een paar mm groot, welke soms samengroeien tot plakkaten van wit pluist (Vooral op de plek waar blad en steel samenkomen).

Spint herken je door heel fijn spinnerag op de bladeren. De spintmijten zelf zijn een kleine mm groot, en roodachtige (peperspikkels). De eitjes zie je als witte korreltjes op de bladeren.

Ziektes zijn altijd een indicatie van een zwakke plant, meestal door droge lucht, tocht, watertekort, licht tekort of een combinatie van voorgaande.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Birgit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

witte kriebeltjes 10 jaren 2 maanden geleden #30364

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54

leatherback schreef : Witte dingetjes op blad en stengel zijn meestal spint of wolluis.

Wolluis zijn kleine bolletjes, van een paar mm groot, welke soms samengroeien tot plakkaten van wit pluist (Vooral op de plek waar blad en steel samenkomen).

Spint herken je door heel fijn spinnerag op de bladeren. De spintmijten zelf zijn een kleine mm groot, en roodachtige (peperspikkels). De eitjes zie je als witte korreltjes op de bladeren.

Ziektes zijn altijd een indicatie van een zwakke plant, meestal door droge lucht, tocht, watertekort, licht tekort of een combinatie van voorgaande.


Hoppa! Geen foto dus ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Birgit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

witte kriebeltjes 10 jaren 2 maanden geleden #30365

  • Birgit
  • Birgit's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
:lol:

Kan ik dit tegengaan door iets te sproeien, of blazen ze de aftocht als ik bonsai-voeding toevoeg aan gietwater?


B)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts