Onderwerp:

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32057

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

GiovanniKooreman schreef : Ik heb even voor je rond gekeken op onze vriend google. Ik kwam deze site tegen waar je kan bestellen, dus alstublieft :) www.kemerinktuintrends.nl/catalogsearch/result/?q=sbpi


" SBPI werkt geheel zonder gifstoffen op basis van een “fysieke actie' " :blink:

Wat betekent dat? Dat je met het flesje de insekten zelf dood moet slaan ? Of langzaam dood-druppelen?

Ik ga denk ik straks mijn boompjes nog even verwennen met een flinke dosis aqua-spheren.
Overigens is dat iets wat elke boom absoluut nodig heeft, zonder zijn ze in no-time dood. Bij mij te koop voor 2,50 per liter.
Aanvragen via een prive-bericht graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32059

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
In het filmpje en op hun site bedoelen ze dat er een soort plakkerig "net" overheen komt, dat wel lucht door laat, maar de insecten immobiliseert . Dit net geeft tevens voeding af.

Tja....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dea.

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32065

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

dea schreef : In het filmpje en op hun site bedoelen ze dat er een soort plakkerig "net" overheen komt, dat wel lucht door laat, maar de insecten immobiliseert . Dit net geeft tevens voeding af.

Tja....


Ah... duidelijk. Ja, da's fysiek. Niet echt 'actie' :) maar een vastgeplakte mierenn..... die daar op let.
Fysieke aktie... vroeg me al af of er kleine mannetjes met vliegenmeppertjes uit 't flesje kwamen.

Ik ga dat filmpje 'ns kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32066

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Gezien. Interessant.
SBPI bestrijdt insekten - inclusief bijvoorbeeld schildluis - door ze immobiel te maken.

Ik vraag me dan af hoe dat werkt, als je plant al geinfecteerd is, want:

De schildluis zuigt sappen uit de stengels en zorgt zodoende voor schade aan het gewas.
Aangetaste plekken vertonen duidelijk minder groei. Verspreiding vindt alleen plaats in het 1e
larvale stadium, alle andere ontwikkelingsstadia zijn immobiel

De volgende vraag is dan natuurlijk hoe de natuurlijke vijand van deze schildluis, die naar ik aanneem dan ook geimmobiliseerd wordt, de schildluizen nog te pakken krijgt ?

Eerst Googlen, dan geloven, en 't schijnt inderdaad wel degelijk te werken (tegen witte vlieg):

In conclusion, SBPI® is an effective alternative product to control B. tabaci in tomato, because foliar application inhibits or delays larval development, thereby avoiding the risk of a new whitefly generation.

Bron: www.insectscience.org/8.04/ref/abstract67.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32067

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Auk schreef : een flinke dosis aqua-spheren.
Overigens is dat iets wat elke boom absoluut nodig heeft, zonder zijn ze in no-time dood. Bij mij te koop voor 2,50 per liter.
Aanvragen via een prive-bericht graag.


Tenzij je hiermee water bedoelt vind ik dit een gekke claim. Ik ben nu al jaren lid van een vereniging en ken behoorlijk wat mensen die behoorlijk professioneel met bonsai bezig zijn geweest en heb hier nog nooit iemand over gehoord. Dus bomen zijn zeker niet in no-tmie dood zonder. Ik snap dat je graag wat verkoopt. Maar geef dan wel oprechte info

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32068

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

leatherback schreef : Tenzij je hiermee water bedoelt vind ik dit een gekke claim.


Aqua: water
Spheren: druppels
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Ervaring met admire ? 10 jaren 2 weken geleden #32069

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Auk schreef : De schildluis zuigt sappen uit de stengels en zorgt zodoende voor schade aan het gewas.
Aangetaste plekken vertonen duidelijk minder groei. Verspreiding vindt alleen plaats in het 1e
larvale stadium, alle andere ontwikkelingsstadia zijn immobiel


En dat staat gewoon op de site. Volgende keer m'n gegoogle maar 'ns afmaken voordat ik reageer :)

"Eggs and the small mobile juveniles that remain underneath the parental shield can be more difficult to control with SBPI so further regular applications at weekly or fortnightly intervals are recommended to ensure the infestation is fully eradicated."

Je bent er met SBPI dus ook niet zo heel makkelijk vanaf, het vereist een zo te zien langdurige behandeling.

bron:
www.sbpi.co.uk/PestControl/ScaleInsects.aspx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren