Onderwerp:

luis op acer bestrijden en elzenhaantjes 9 jaren 6 dagen geleden #38717

  • bonsaijo
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 81
  • Ontvangen bedankjes 5
Hoi,
Mijn acer heeft sinds dit jaar last van luizen. Tenminste er zitten kleine lichtbruinige beestjes op en de boom plakt. Hoe kan ik deze weg krijgen?? Heb de boom al afgespoten maar lijkt niet te helpen.

Ook heb ik in de tuin last van elzenhaantjes op mijn elzen (en dat is nog tot daar aan toe) maar nu lijken ze ook de bladeren van mijn appelbomen en mijn appel bonsai op te eten. Is hier een milieuvriendelijk bestrijdingsmiddel voor? De appels wil ik namelijk nog op kunnen eten.

alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

luis op acer bestrijden en elzenhaantjes 9 jaren 6 dagen geleden #38725

  • MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 443
  • Ontvangen bedankjes 88
DDT sloopt gegarandeerd elk beestje in de buurt van je boom, helaas is het wel illegaal en niet bepaald milieuvriendelijk, vandaar ook de illegaliteit ;)
Echter, in Duitsland en Oost-Europa moet het nog wel te verkrijgen zijn. Ook niet zo best voor huisdieren, dus hou die uit de buurt.

Veel succes met je beestjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

luis op acer bestrijden en elzenhaantjes 9 jaren 6 dagen geleden #38729

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54
Calypso van Bayer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

luis op acer bestrijden en elzenhaantjes 9 jaren 6 dagen geleden #38734

  • DiesBajema
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 29
Inderdaad met DDT roei je alles uit maar dat hoeft tegenwoordig niet meer en is niet voor niets verboden. Ikzelf gebruik al vele jaren Spruzit van ECOstyle. Spruzit-vloeibaar is een 100% biologisch product op basis van een natuurlijk pyrethrum en bestrijdt zeer effectief alle bijtende en zuigende insecten zoals luizen, witte vlieg, rupsen en kevers. Ik begin daar al preventief mee met een sterk verdunde oplossing (10% van wat op de verpakking is aangegeven) op het moment dat de eerste blaadjes tevoorschijn komen en herhaal dat zo om de twee á drie weken. Daarbij gebruik ik ook nog eens een hele fijne spuitmond zodat het middel heel fijn verneveld en alles niet kletsnat wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren