Onderwerp:

Bladluis op azaleas behandelen als bloemknoppen 5 jaren 10 maanden geleden #74455

  • MiarcaVerbeke
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 40
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo,
Kan ik mijn azaleas behandelen tegen bladluis (met spray uit de winkel) als er al bloemknoppen zijn ?
Zal dit ervoor zorgen dat de bloemen dan stuk gaan of niet open gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bladluis op azaleas behandelen als bloemknoppen 5 jaren 10 maanden geleden #74470

  • hsplinter
  • hsplinter's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Marca,

Bron: Internet.
Advies: regelmatig afspoelen met koud water (wel even de aarde bedekken en onderkant van de bladeren ook meenenemn) en eventueel behandelen met een middel als ECOstyle Spruzit-R (Denk hierbij om de juiste verhouding Planten tot 50 cm: 0,6 liter per 10 m²!).
Volgens mij mag dat ook als er knoppen in zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by hsplinter.

Bladluis op azaleas behandelen als bloemknoppen 5 jaren 10 maanden geleden #74476

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ja, je kan gewoon spuiten ook als er bloemknoppen in je plant zitten. Overigens zou je azalea nu nog geen nieuwe knoppen gemaakt moeten hebben. Bedoel je niet dat de plant nu bloeit?

Gewone bladluizen kan je ook met een zeep-spiritus mengsel behandelen. Een eetlepel afwasmiddel/groene zeep en een schot spiritus in een grote plantenspuit doen, opvullen met water, goed mengen en spuiten.

hsplinter, ik vermoed dat het advies wat je geeft gaat over planten die in de grond geplant zijn? Anders snap ik de 0.6l per 10m2 niet. En dan heb je het over gieten en niet spuiten, waarschijnlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bladluis op azaleas behandelen als bloemknoppen 5 jaren 10 maanden geleden #74480

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Spuiten met een (Groene)Zeep-Water-Spiritus mengsel is ook mijn oplossing. Tot dus ver werkt het tegen bladsluis en wolluis. Na een paar keer per dag te hebben gespoten is de plant vrij van het gespuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Sjors Boomschors.

Bladluis op azaleas behandelen als bloemknoppen 5 jaren 10 maanden geleden #74492

  • hsplinter
  • hsplinter's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi leatherback,

Correct, dat gaat over planten in de grond. Zou ik jullie mengverhouding mogen hebben van (Groene)Zeep-Water-Spiritus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bladluis op azaleas behandelen als bloemknoppen 5 jaren 10 maanden geleden #74494

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

hsplinter schreef : Hoi leatherback,

Correct, dat gaat over planten in de grond. Zou ik jullie mengverhouding mogen hebben van (Groene)Zeep-Water-Spiritus?

een flinke scheut spiritus, een klodder groene zeep en spuit water...
Zonder gekheid, t luistert niet zo nauw..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts