Onderwerp:

Buxus (of Privet?) met witte "vlekken" (Mealybug?) 5 jaren 10 maanden geleden #74949

  • jefke123
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Pas een "bonsai" opgepikt die wat hulp kan gebruiken.
1) Welke soort is dit?
2) Ik zie een stam met potentieel, maar ik zoe ook gele bladeren & slechte grond + wat niet geïdentifieerd wit spul aan de onderkant van de bladeren.

Hoe maak ik dit boompje weer gezond zodat het een mooie toekomst tegemoet kan gaan?

Alvast bedankt!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buxus (of Privet?) met witte "vlekken" (Mealybug?) 5 jaren 10 maanden geleden #74953

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Palmboompje, Buxus sempervivens.
Met wolluis, en ik meen ook schildluis te zien.
Zeer verzwakte plant. Dringend goede algemene plantenzorg nodig. Zie helemaal boven onder technieken, bonsaiverzorging.Mogelijks komt er nog een aanval van de buxusmot, en dan is het leven van de plant ten einde. Dus ook dat goed controleren. Volgens mij nu niet verplanten maar goede zorg geven.
Je toont veel blote wortels, de boom heeft een zeer slechte verzorging gehad. Aanvullen met goed substraat, of zonder de wortels te verstoren overplanten in een grotere pot. Aanvullen met goed substraat.
In een plantencentrum kan je een bestrijdingsmiddel tegen schildluis en wolluis vragen

Het zou ook zeer goed zijn dat wat je over planten en ziekten.... zegt in gewoon Nederlands kan. Als je dat niet kan wijst dat erop dat je omgang met planten zeer gebrekkig is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jefke123

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Buxus (of Privet?) met witte "vlekken" (Mealybug?) 5 jaren 10 maanden geleden #74954

  • jefke123
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Heel erg edankt voor de uitgebreide uitleg!

Het gebrek aan Nederlandse termen komt idd door gebrek aan ervaring (en info die vooral in het Engels vh Internet komt).
Ik zal beter mijn best doen in de toekomst B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by jefke123.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren