Onderwerp:

Fukien Tee (Carmona) witte insecten 4 jaren 10 maanden geleden #80923

  • DD
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereen,

Ik heb een drietal weken geleden mijn eerste bonzai gekocht: een fukien tea (carmona). Hij staat op een zonnige plaats, krijgt water als de bodem bijna droog staat (ik gebruik de truc met het houten stokje) en krijgt elke andere week de bijgeleverde vloeibare voeding. Sinds vorige week zitten er echter kleine witte “puntjes” (insecten) op de bloemetjes en bladeren, die verkleuren en afvallen. Na wat opzoekwerk denk ik dat het bladluizen zouden kunnen zijn, maar ik ben er niet zeker van. Bijgevoegd enkele foto’s. Hulp voor hoe deze te bestrijden is zeer welkom.

Dank bij voorbaat!

DD

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien Tee (Carmona) witte insecten 4 jaren 10 maanden geleden #81120

  • Jensl11
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb dezelfde soort en dit heb ik gevonden
Carmona microphylla
DESCRIPTION: tropical, evergreen dendroid shrub with oval, dark green, glossy leaves, topped with small white dots, often mistaken for insects.
Bron: www.e-bonsai.com/en/bonsai-1/indoor-bonsai/carmona-microphylla/
Mijn conclusie: De witte stipjes zijn dus geen insecten maar veel mensen (zoals jij) denken van wel. Nergens om je zorgen over te maken dus, je bonsai ziet er trouwens mooi uit! Ik ben zelf ook nog maar een beginner in bonsai maar dit had ik gelezen en ik hoop je hiermee geholpen te kunnen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren