Onderwerp:

verbrande bladeren beuk bonsai (fagus sylvatica) 4 jaren 8 maanden geleden #81809

  • David85
  • David85's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
hoi allemaal,

ik ben in het bezit van een beuk bonsai (fagus sylvatica). Sinds een aantal weken beginne de bladeren bruin te worden aan de randen. niet alle bladeren zijn er even slecht aan toe, in de kroon zien ze er iets beter uit. Ik heb het vermoeden dat het verbranding is ontstaan tijdens de warme dagen afgelopen maand.
de bonsai staat op een plek waar hij volle zon krijgt tot een uur of 11 a 12, daarna volledig in de schaduw. ik weet dat beuken gevoelig zijn voor volle zon vandaar ook de pek met schaduw in de middag.

Bijlage niet gevonden



ik heb de volgende vragen
-Heb ik hier inderdaad te maken met bladeren die verbrand zijn door de zon, of is het iets anders. (zie afbeelding in de bijlage)
-Wat is de beste aanpak? zo laten, bladsnoei of eventueel iets anders.
ps: ik vind het niet erg dat het er nu niet zo fraai uit ziet, ik wil in princiepen de optie die het beste en veiligste is voor de boom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verbrande bladeren beuk bonsai (fagus sylvatica) 4 jaren 8 maanden geleden #81810

  • Akker
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 4
een paar foto's zou wel handig zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verbrande bladeren beuk bonsai (fagus sylvatica) 4 jaren 8 maanden geleden #81811

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Welkom op het forum.

Bruine bladranden wijzen meestal op uitdroging. Dat kan inderdaad door de droge lucht, wind komen en de hitte van de warmste dagen.
Ofwel te weinig water gekregen op die dagen?

Ik zou niets speciaals doen voor het moment, voor bladsnoei is het te laat op het seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: David85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verbrande bladeren beuk bonsai (fagus sylvatica) 4 jaren 8 maanden geleden #81812

  • David85
  • David85's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
bedankt voor de snelle reacties, ik dacht een foto toegevoegd te hebben, niet dus.. Bij deze

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verbrande bladeren beuk bonsai (fagus sylvatica) 4 jaren 8 maanden geleden #81813

  • Akker
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik denk dat hij te weinig water heeft gekregen.....
In juni onze fagus helemaal kaal gezet en de jonge blaadjes hebben hier ongeveer dezelfde omstandigheden.... en staat hier nog allemaal mooi groen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: David85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren