Onderwerp:

Help! Het gaat niet goed met mijn bonsai 4 jaren 5 maanden geleden #82602

  • Emmavde
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste bonsai liefhebbers

Ik had mijn bonsai gekregen voor mijn verjaardag op 9 mei 2019. Hij stond toen heel mooi en had nog mooie groene bladeren. (Zie foto 1) Twee maand geleden heeft mijn bonsai al zijn mooie bladeren jammer genoeg verloren.Toen hij bladeren begon te verliezen dacht ik dat dit een normaal proces was. Maar toen ik de bladeren van dichterbij bekeek waren ze heel 'slap' en hadden sommige bladeren bruine plekken of gaatjes.

Tot op heden weet ik nog altijd niet hoe dit is kunnen gebeuren. Ik voelde vaak aan de grond of hij droog aanvoelde of niet. Op het internet had ik ook gelezen dat je niet adhv. een schema water moet geven maar altijd eerst goed moest voelen aan de aarde. Ook om een aantal weken kreeg hij een snoeibeurt die ik volgende adhv. een video op Youtube.

Omdat ik mijn bonsai er terug boven op wilde helpen, zocht ik naar een product dat hem kon aansterken. Ik heb talloze fora afgezocht en kwam uiteindelijk op het product Superthrive. Jammer genoeg staat men bonsai tot op heden nog kaal. Zijn wortels staan ook wat bruin langs de voorkant. (zie laatste foto's) Op het internet had ik gelezen, dat als je een stukje schors weg haalt en hij nog groen eruit ziet, dat je bonsai nog leeft. En hij ziet inderdaad nog een beetje groen.

SOS wie kan mij helpen om men bonsai te redden :(

Groetjes
Emma

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren