Onderwerp:

Syzygium bonsai ziek/sterft 4 jaren 1 week geleden #84738

  • Bonselke
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 1
Beste Bonsai-liefhebbers,

Ik heb een jaar geleden een syzygium bonsai cadeau gekregen. Als leek ben ik me beginnen informeren over de verzorging ervan. De bonsai groeide goed, de blaadjes bleven mooi groen, tot 4 weken geleden.

Ik zag dat mijn bonsai onder de wolluizen zat. Omdat de tuincentra tijdelijk gesloten zijn omwille van corona-maatregelen, heb ik Bayer Garden tegen blad en wolluizen gebruikt voor de bonsai. Zonder na te denken, heb de potgrond zonder af te dekken, 2x op 4 weken tijd ingespot.

Vandaag zijn er nog steeds wolluizen aanwezig, blijven de blaadjes vallen en worden de nieuwe blaadjes bruin. De bonsai is enorm kaal aan het worden tov vorig een maand of 2 geleden.

Kunnen jullie me helpen aub? Ik vrees dat mijn bonsai er heel slecht aan toe is.

Is het misschien een optie om de bonsai te voorzien van nieuwe potgrond zodat het giftig product niet meer in de grond zit?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Elke

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Bonselke. Reden: Typfouten

Syzygium bonsai ziek/sterft 4 jaren 1 week geleden #84741

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Welkom.

Hier al een linkje.
www.bonsaiempire.com/tree-species/brush-cherry

Ik heb er ook ooit ene gehad en ook geen succes mee gehad.
Ik denk niet dat de soort hier graag is.
Daarbij staat hij dan nog binnen in een slecht substraat.

De aarde zou je eventueel eens kunnen doorspoelen of verpotten in een korrelsubstraat. Dan zal je al zien of de wortels in orde zijn.

De wolluis blijven behandelen en msh dagelijks er zoveel mogelijk met een pincet afhalen.
Ik dek ook nooit de grond af als ik behandel tegen luizen, normaal zou het niet echt kwaad kunnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bonselke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts