Onderwerp:

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85451

  • BDammers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 2
@leatherback Het is ook niet dat ik de verkoper een schuld aanpraat, ik probeer enkel bij andere ervaringsdeskundigen te achterhalen wat hier met het boompje aan de hand is
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Little tree

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85459

  • BenBonsai66
  • BenBonsai66's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 5
Ik heb ook een acer buergerianum gekocht via de bonsaishop en lijk ook last te hebben hiervan.
En ook ik twijfel niet aan de kwaliteit van deze bonsai shop alleen lijkt toch iets te zitten in de Acers ?
Het is een boom dus ook met super verzorging kan er iets mee gebeuren lijkt me ? stel ook niemand aanspraaklijk alleen zou graag weten wat te doen hiertegen zodat de boom gezond blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85470

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

BenBonsai66 schreef : Ik heb ook een acer buergerianum gekocht via de bonsaishop en lijk ook last te hebben hiervan.
En ook ik twijfel niet aan de kwaliteit van deze bonsai shop alleen lijkt toch iets te zitten in de Acers ?
Het is een boom dus ook met super verzorging kan er iets mee gebeuren lijkt me ? stel ook niemand aanspraaklijk alleen zou graag weten wat te doen hiertegen zodat de boom gezond blijft.


Plaats ook eens een foto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85526

  • BDammers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 2
@BenBonsai66 Fijn om te horen dat ik hierin niet de enige ben. Ik ben bang dat het toch een soort van schimmel is.. Heb jij ook al contact gehad met Bonsaishop? Zo ja, welk advies kreeg jij?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BenBonsai66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85533

  • BenBonsai66
  • BenBonsai66's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 5
Dag Ben,

Bedankt voor je berichtje. Het blad ziet er zeker niet slecht uit hoor, maar ook niet 100%.

De slakken zijn voor de boom niet erg. Je kan flora en fauna niet van elkaar scheiden, steriele bomen bestaan niet…
Ze staan hier ok gewoon in een tuin met flora en fauna in symbiose.

Het blad is wat geel, dat kan van wat veel zon zijn, paar uur zon is de max voor buergerianum.
Andere reden kan te scherpe bemesting zijn.

Dit is wat ik ontving en aangezien het door Oscar bekeken is dmv de foto's vertrouw ik hier volledig op.
Bij mij was waarschijnlijk de oorzaak teveel bemesting of toch mis net teveel zon.
Heb nu de bemesting gehalveerd (biogold) van 3 mandjes naar anderhalf.
Ga het nu bekijken hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85811

  • BDammers
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 2
Even een update: ik heb de Acer behandeld tegen schimmel vanwege de zwarte vlekken op het blad die maar niet weggingen. Inmiddels een week verder lijkt het resultaat te hebben: het nieuwe schot bevat geen zwarte vlekken meer. Wel is de afgelopen tijd flink wat blad gevallen. Oscar van Bonsaishop liet me weten dat de zwarte vlekken waarschijnlijk een residu zijn van de luizen wat is ontstaan door een hoge luchtvochtigheid. Op advies van hem ga ik de boom vanaf heden bemesten met BioGold en hem alleen enkele uren ochtendzon geven. Hopende dat hij zo beter gaat herstellen.

Ben, hoe doet de Acer het nu bij jou?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zwarte plekken blad Acer buergerianum 3 jaren 11 maanden geleden #85812

  • BenBonsai66
  • BenBonsai66's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 5
Bij mijn Acer is het kwa bladeren niet minder geworden maar ook niet meer dus waarschijnlijk kwam het bij mij door of teveel biogold of teveel zon uren.
Ikzelf denk aan het laatste aangezien het niet met meer bladeren het geval geworden is gelukkig.
Er komt nu ook wat nieuw jong blad aan dus denk en hoop dat het nu gewoon goed gaat met de boom.

Dank voor de update.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts