Onderwerp:

Mijn acer bonsai wil niet bloeien na verbrande blanderen vorige zomer 3 jaren 10 maanden geleden #86248

  • bonsaibeginner
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb vorig jaar mijn bonsai laten verbranden, toen alle blaadjes eraf gehaald en opgesnoeid. maar nu, bijna een jaar later willen er nog steeds geen bladeren aankomen er zijn echter wel hier en daar knopjes en een mooie groene stam. dus leven doet hij nog. maar ik maak me zorgen. hij krijgt voldoende water en af en toe voeding. Ook heb ik daarnet gemerkt bij het verwijderen van de mossen dat er kleine wormjes onder zaten, kan dit kwaad? is mijn bonsai ziek?

alvast bedankt voor mogelijke tips!

bonsaibeginner

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by bonsaibeginner.

Mijn acer bonsai wil niet bloeien na verbrande blanderen vorige zomer 3 jaren 10 maanden geleden #86249

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Als hij nu nog niet uitgelopen is na een jaar dan vrees ik dat hij dood is.
De knoppen zijn er, maar zijn waarschijnlijk uitgedroogd.
Voor de zekerheid kun je eens aan de stam krabben om te zien of er nog groen onder zit, maar ik vrees ervoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn acer bonsai wil niet bloeien na verbrande blanderen vorige zomer 3 jaren 10 maanden geleden #86269

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Even wat commentaar over voeding geven aan planten die "dormand/winterslaap" of in groeistilstand zijn gekomen.
Planten hebben geen extra voeding nodig als deze in rust zijn, of als ze in een groeistilstand zijn gekomen.
Als je dan blijft voeden, hopen de voedingstrest zouten op. Volgens mij is dat ook goed te zien aan de witte randen van de pot.
Dat geeft als gevolg, dat de wortels verstopt raken daardoor, als gevolg kan de plant geen water meer opnemen, wat uiteindelijk in bladverbranding te zien is.
Dus heel misschien heb je vorig jaar al te veel bemest, waardoor al jouw blad verbrand is geraakt.

Kleine witte wormpjes? ongeveer 1mm lang? misschien rouwvarenmugjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts