Onderwerp:

Advies mbt Starterpakket Picea Abies 3 jaren 7 maanden geleden #87512

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Als je dat starterspakket hebt gekocht, werd er dan in dat filmpje niet gezegd dat verpotten niet kan in de zomer?
Want dat is toch wel belangrijk, zeker als je begint. En dat je beter niet alles in één keer kunt doen. Snoeien, bedraden en verpotten. Als je een boom vormt kan je hem beter eerst een seizoen laten groeien en hem het jaar daarop verpotten.
Ik heb alleen dat introductiefilmpje eens gezien van het starterspakket en daar wordt trouwens, naar mijn mening, ook totaal verkeerde grond in gebruikt. Een soort vermengde potgrond met wat korrels lijkt me dat. Ik begrijp de benadering wel, ze willen eens soort grond gebruiken die niet direct is uitgedroogd als je al eens te laat zou gieten. Maar je kan het beter goed doen als je aan deze hobby begint, het is niet de makkelijkste hobby, maar als je het goed doet heb je heel mooie resultaten na verloop van tijd. Geef de moed niet op zou ik zeggen, informeer jezelf zoveel mogelijk, sluit je aan bij een lokale club zodat mensen met meer ervaring je kunnen adviseren, en op naar het het volgende project.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts