Onderwerp:

Ulmus met plakkerige blaadjes en witte puntjes. 3 jaren 7 maanden geleden #87580

  • bvandenbraak
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Mogelijk is mijn vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden. Ik heb een Ulmus met plakkerige blaadjes en witte puntjes. Heeft iemand enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen? Heb al opgezocht bij spint, trips of witte vlieg, maar het is me nog niet duidelijk. Wie kan me helpen aan het antwoord?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by bvandenbraak.

Ulmus met plakkerige blaadjes en witte puntjes. 3 jaren 7 maanden geleden #87582

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Bladluis veroorzaakt dat. Plakkerigheid van de afscheiding. En het witte zijn de vervellingen die ze door maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bvandenbraak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ulmus met plakkerige blaadjes en witte puntjes. 3 jaren 7 maanden geleden #87583

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
idd. Bladluis. Behandelen met een insecticide uit het tuincentrum oid, of met een mengsel van een shot spiritus en scheut afwasmiddel in een sproeier met water.

Het plakkerige is suikerstroop: Je kan de plant een paar uur in de regen zetten en dan is het cosmetische verholpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bvandenbraak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ulmus met plakkerige blaadjes en witte puntjes. 3 jaren 7 maanden geleden #87589

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Volgens mij staat ie binnen? Als dat zo is, naar buiten ermee, binnen gaat ie het op termijn niet redden, en je insecten/plakkerig probleem zal al veel beter zijn als je er eens stevig met de tuinslang overheen gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren