Onderwerp:

Paarse bladeren durantha repens (golden dewdrop) 1 jaar 11 maanden geleden #94608

  • OGFyahH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedenavond allen,

Begin deze week zag ik een aantal paarse bladeren op mijn durantha verschijnen. Deze heb ik verwijderd van de boom en ben ik in de gaten gaan houden of er nieuwe bladeren worden aangetast. Nu ongeveer een week later heb ik opgemerkt dat bladeren eerst paars worden en vervolgens bijna zwart worden. Ik kan hier echter niets over op internet vinden, dus ik dacht ik stel de vraag hier. Weet iemand of het hier gaat om een ziekte van de boom of dat dit kan komen door water/voeding? 3 weken geleden heb ik nog voeding gegeven en de plant heeft nooit zonder water gezeten. De grond zit in een mix van lava en acadama en staat op de meest zonnige plek bij een groot raam op het zuiden. Ik weet dat er al een jaar witte vlieg in de plant zit, maar door de grote hoeveelheid blad aan de boom, heb ik de witte vlieg nooit voor de volle 100% uit mijn boom kunnen krijgen. Heeft iemand advies hoe ik de witte vlieg volledig uit mijn boom kan verdrijven? Ik spuit de boom iedere week in met protect garden sanium insecten hardnekkig, dat helpt maar ik krijg ze nooit volledig weg.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Paarse bladeren durantha repens (golden dewdrop) 1 jaar 11 maanden geleden #94609

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Staat hij buiten of binnen? Omdat je zegt bij een raam.

Gr. David

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Paarse bladeren durantha repens (golden dewdrop) 1 jaar 11 maanden geleden #94610

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 267
  • Ontvangen bedankjes 67
Als er ook witte vlieg op zit binnen. Daar heb je waarschijnlijk je oorzaak al te pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Paarse bladeren durantha repens (golden dewdrop) 1 jaar 11 maanden geleden #94612

  • OGFyahH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
De plant staat binnen bij het raam, wanneer het zonnig en warm is overdag dan zet ik de boom nog wel eens buiten en dan haal ik de boom ‘s avonds weer naar binnen. De witte vlieg zit er echter al een jaar op, soms denk ik maanden dat ik er vanaf ben en dan ineens heb ik weer een brandhaard van die vliegen. Het is gewoonweg onmogelijk om alles weg te krijgen met meer dan duizend kleine bladeren. Bedoel je dat de witte vlieg een ziekte met zich meedraagt en de boom hiermee geïnfecteerd heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Paarse bladeren durantha repens (golden dewdrop) 1 jaar 11 maanden geleden #94613

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 267
  • Ontvangen bedankjes 67
Die witte vlieg brengt net als bladluizen uiteindelijk schimmel met zich mee, levend op hun afscheiding.
Schoonmaken met water is de enige remedie denk ik. Wel zorgen dat je de pot afdekt. Ik heb nog nooit last gehad van dit probleem maar lees heel veel van mensen die er op hun kamerplanten niet van af komen, wat ze ook proberen.
In principe moet deze plant veel meer kunnen hebben dan je denkt. Buiten zal het ongetwijfeld beter gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Paarse bladeren durantha repens (golden dewdrop) 1 jaar 11 maanden geleden #94615

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Het beste buiten zetten en je komt van een hoop problemen af denk ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts