Onderwerp:

Ziektes Chinese peperboom? 7 maanden 11 uren geleden #97996

• DennisDen
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen, ik ben nieuw op dit platform dus hopelijk stuur ik deze vragen in de juiste chat. Mijn chinese peperboom heeft al maanden last van bladluis, miss al bijna een jaar. Ik krijg het niet voor elkaar om ze eruit te krijgen. Ik sproei de boom regelmatig af met water en bespray hem met het middel Ecostyle Promanal-R voor sierplanten in huis en tuin. Heeft iemand een idee of een ander middel dat beter helpt? Daarnaast heeft de plant al 3/4 maanden last van roestachtige horizontale strepen. De boom lijkt verder gezond, groeit hard en heeft mooie groene bladeren. Weet iemand wat dit is en wat ik eraan dan doen? Alvast super bedankt voor jullie hulp! Gr. Dennis

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DennisDen.

Ziektes Chinese peperboom? 7 maanden 10 uren geleden #97997

• Griekse bonsai
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 191
Hoi Dennis,

Je schreef er niet bij hoe vaak je de plant/boom afsproeit, want wat is regelmatig. Eén x per week is ook regelmatig.
Je moet het een week élke dag doen en dan zou ik water met een beetje afwasmiddel en een beetje spritus mengen en dat élke dag sproeien.
Dan zou het weg moeten gaan.

Grote kans ook dat je plant/boom onder de luis zit, doordat hij binnen staat, zoals ik kan zien op de foto's. Zet hem buiten, maar niet in de volle zon, want daar houdt hij dacht ik niet van. Nu in het najaar kan het wel maar niet in de zomer.

Die roestachtige strepen zegt mij niets. Ik heb er zelf één, maar heb het nog nooit gezien.
Ik heb nooit problemen met mijn boom, die in de volle grond staat, maar ik woon ook een beetje meer naar het zuiden waar het kan, dus dat kun je niet vergelijken.

Zo te zien moet hij in ieder geval in het voorjaar verpot worden.

Succes, bonsaigroet, Joop

Ziektes Chinese peperboom? 7 maanden 8 uren geleden #97998

• DennisDen
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt Joop voor uw reactie! Ik heb dit tot nu toe steeds 1x tot 2x per week gedaan. Ik twijfelde namelijk of ik die spray 7x in de week kan gebruiken en dat niet te agressief zou zijn. Zou je hem dan afspoelen met water en dan die spray gebruiken of alleen die spray gebruiken? Maar ik zal het een keer een hele week gaan doen! De boom staat altijd binnen in een gemiddeld temp van 16 tot 20 graden. En mbt die strepen, ook geen idee wat dat is. Wellicht dat iemand anders daar nog meer over weet.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren