Hallo bonsai liefhebbers,De afgelopen 2 maanden heeft mijn Fagus (Europese beuk) meerdere keren luizen gekregen (zonder enige aanwezigheid van mieren).Zo heb ik de eerste keer de Fagus in gesproeid met protect garden duo spray, hierdoor verdwenen de luizen maar kwamen terug na 4 weken. Hierop opnieuw de duo spray gebruikt waarna ze tot het extreem warme weer van 2 weken geleden weg bleven. 2 weken geleden was ik er dan ook helemaal klaar mee. Ik heb de bodem van de Fagus die aangetast was helemaal ingewikkeld met folie zodat de bodem niet aangetast kon worden, en heb daarna 1 liter lauwwater, 20 ml groene zeep en 20 ml spiritus gemengd en de boom goed in gesproeid. Ik heb dit 2 uur lang laten zitten en daarna de boom grondig afgespoeld. Dag later was de wolluis weg, tot ik vandaag keek. Opnieuw plakkerige bolletjes wat opnieuw duid op wolluis.Mijn vraag is dan ook, moet ik de boom maar gewoon z'n gang laten gaan en de wolluis misschien zelf bestrijden? Of moet ik toch maar gaan grijpen naar grof giftig geschut?