Onderwerp:

Carmona verliest bladeren 12 jaren 6 maanden geleden #4120

  • Tijne
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Na zelf een week op reis te zijn geweest heb ik wat problemen met verschillende bonsais ( mijn buurvrouw heeft mijn bonsais komen verzorgen, dank daarvoor; maar de specifieke eisen van iedere boom kent zij natuurlijk niet)

Zo heeft mijn Carmona ( die ongeveer 3 weken geleden nog witte bloemen had) vandaag verschrikkelijk veel bladverlies gehad.
Ook staat de bodem weer relatief droog, hoewel ik deze nog maar gisteren volledig heb ondergedompeld.

Momenteel staat hij op mijn kamer zonder onderstaand schaaltje voor de luchtvochtigheid. Hier krijgt hij ongeveer van 9 u 's ochtends tot het donker wordt zonlicht. Zelf dacht ik al om hem in de gang zetten waar hij vanaf zonsopgang tot zonsondergang zon heeft, maar in de winter kan het daar op strenge winterdagen kouder worden dan 10 graden Celsius.

Wat moet ik doen ?

P.S. Zoals de Carmona er nu uit ziet, ziet hij er eigenlijk niet ziek of ongezond uit, maar ik maak me gewoon zorgen door de bladval

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tijne.

Re: Carmona verliest bladeren 12 jaren 6 maanden geleden #4121

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Gewoon even aankijken, en doorgaan zoals jijzelf hem verzorgde..
Ben de mijne ook weleens vergeten, lag de hele vensterbank bezaaid met blad.
Daarna trok hij weer bij. Hou de watergift even goed bij!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona verliest bladeren 12 jaren 6 maanden geleden #4122

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ik heb hetzelfde nu met mijn Carmona, ik was 5 daagjes weg naar Limburg en had daarvoor goed watergegeven, alleen ik was vergeten mijn ouders te vragen om hem te verzorgen. :blush: Dus toen ik terugkwam zat hij vol met gele en bruine bladeren en was hij kurkdroog, ook een week daarna liet hij nog steeds bladeren vallen. Gelukkig begint hij het weer te doen, geen bladuitval meer. :)

Verzorg hem zoals je hem altijd verzorgt, en dan moet hij wel weer gaan bijtrekken.
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts