In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginnen met bonsai 4 jaren 2 maanden geleden #83684

  • Tom Sibens
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 15
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo bonsai-liefhebbers,

Mijn naam is Tom en ik zit al enkele weken te denken om met een bonsai aan de slag te gaan. Helaas ben ik er nog heel nieuw in en ik heb nog geen ervaring.
Ik heb op het oog een Japanse esdoorn van ca. 3 jaar en een Chinese jeneverbes van ca. 3 jaar.

Na veel doorlezen op dit forum en websites heb ik al wel een beetje het idee hoe je ermee aan de slag moet maar het zal natuurlijk nog niet perfect lopen.

Ik heb een aantal vragen voordat ik wil beginnen.

Wanneer moet je een boom in een trainingsbakje zetten en wanneer in een normale bonsai pot?
Welke soorten grond moet ik gebruiken bij de Japanse esdoorn (3jaar) en de Chinese jeneverbes (3jaar). Ik had gelezen dat je jongeplanten grond hebt en voor de jeneverbes naaldbomengrond moet hebben. Voordat ik het allemaal ga aanschaffen, wil ik het zeker weten zodat ik meteen goed van start kan gaan.

Als ik ze bestel en ze komen bijvoorbeeld volgende week binnen, moet ik ze dan buiten zetten met de pot waar ze nu inzitten? en moet ik ze eerst laten staan tot het voorjaar?

En wat voor soort bemesting moet ik gebruiken bij deze jonge plantjes in de winter en in het voorjaar?

Ik hoop dat ik niet te veel vraag en dat ik ontzettend veel van jullie kan leren.

Met vriendelijke groet,

Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginnen met bonsai 4 jaren 2 maanden geleden #83688

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Welkom op het forum

Veel zal afhangen van wat je wilt bereiken.