In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Is dit een Juniperus Rigida? 3 jaren 6 maanden geleden #87683

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Griekse bonsai schreef : Hallo Alex,
ik zou het zonde vinden om deze boom te marcotteren. Ik zou hem zelf in de literati oftewel geleerde-stijl vormen. Zijn soort en het stammetje zijn daar perfect geschikt voor.
Ik weet niet hoe lang hij al in de pot staat en hoe zijn nebari is, maar met vormen zou ik pas beginnen als de boom van het meeste van zijn stressloof af is. Tevens zou ik hem eerst in het voorjaar maar eens verpotten en kijken of hij goed aanslaat en weer gezond wordt.

Bonsaigroeten, Joop

Ja, ik volg Joop hier wel. Ik zou ook gaan voor Literati, maar dat is een stijl die ik nu eenmaal heel erg graag zie. Iets in de stijl van deze tekening moet zeker haalbaar zijn. Daar hoef je geen zware ingrepen voor uit te voeren.
Groeten Luc.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is dit een Juniperus Rigida? 3 jaren 6 maanden geleden #87684

  • Alex18
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 2
Hola, dat zou tof zijn moest ik iets zoals op de tekening kunnen bekomen. Maar eerst hopen dat ie weer gezond wordt. In tussen kan ik misschien wel een en ander hebben bijgeleerd i.v.m. bonsai. Alvast dank, Luc voor je bericht.
VG
Alex
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Diluca

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren