In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95058

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163

Marco buijsman schreef :

Tom Haest schreef :

Marco buijsman schreef :

Tom Haest schreef : Ik probeer om nu en dan ook eens wat foto's te trekken, maar om alles te noteren heb ik geen tijd.
Ik hou wel een lijst bij van wanneer ik een boom kocht en voor hoeveel en wanneer verpot. Eigenlijk enkel om de reden dat als er iets met mij gebeurd dat mijn vriendin ook de waarde van de bomen weet, want ik heb al enkele verhalen gehoord...

Dat is inderdaad wel n ding, de waarde van de bomen. Mijn vrouw vraagt daar ook naar, maar de meeste bomen heb ik al zo lang, of zelf gevormd. Ik heb geen flauw benul welke waardes aan mijn bomen te hangen..


Mja, das natuurlijk iets anders als je zo lang bezig bent.
Bij mij gaat het over de aankoopwaarde en de waarde van de pot. Er zullen er ook wel bij zijn die al meer waarde hebben. Maar moest er nu iets gebeuren met mij kan ze daar al op voortgaan om toch dat als minimum te vragen. Maar hopelijk word ik zo oud dat ik ze zelf nog kan verkopen omdat het niet meer lukt om eraan te werken.

Niet zo bescheiden Tom!
… het probleem is denk ik dst,als je ze gedwongen mowt verkopen er niet meer dan handelaarsprijzen voor krijgt. Een fractie van de waarde dus.
…Ik heb trouwens ooit n zelf opgekweekte eik naar een andere eigenaar laten , die heeft gem dood laten gaan. Dat doet best pijn…. Vandaar dat mijn bomen eigenljk maar zelden de deur weer uitgaan..


Mja, de vraag is meestal, wat is er met de boom gebeurt in de tijd dat hij in iemands bezit was. Is de boom verbeterd of net niet, staat hij in een betere pot. De aankoopwaarde is iets, maar de reële waarde na jaren is iets anders, en dat hangt af van wat ermee gebeurt is. Maar dan komt het er vooral op aan of de persoon die hem wilt kopen de waarde ervan ziet, wat meestal niet zo is, want hoe moet je nu een bonsai bekijken, wat maakt het verschil? Veel mensen weten het niet en willen de waarde niet betalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren