Onderwerp:

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89556

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Ik ben vandaag bij bonsai center ginkgo gaan kijken tussen de juniperus squamata startplanten.
Ik heb er een hele mooie strater kunnen kopen voor 45 euro met een mooie dikke stam, wat volgens mij echt geen geld is...

Ik ben er van overtuigd dat een ervaren bonsaiist hier een zeer mooie boom van kan maken, hopelijk kan ik er ook iets van maken dat in de buurt van bonsai komt (maar dat word een moeilijke klus voor een beginner)

Ik kijk er in elk geval zeker naar uit om er mee aan de slag te gaan. Al weet ik wel nog niet wat ik er mee ga doen daar zal ik nog wel een hele tijd over moeten nadenken.
Sorry voor de slechte foto's maar het was al donker en ik kon mijn enthousiasme niet bedwingen






Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89557

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 174
Lijkt me inderdaad goed materiaal, mogelijk cascade.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89559

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Dat was ook mijn eerste idee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89560

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Ik kan op deze foto's niet zien wat je er juist zou kunnen van maken. Ligt niet aan de kwaliteit van de foto's hoor.
Zal altijd moeilijk zijn via foto's met deze plant zoals hij nu is. Er staat tevezl loof in de weg om beweging en vertakking te kunnen zien.
Zou moeten uitgesnoeid worden met wat al zeker weg mag en dan heb je beter zicht, maar dan moet je nu ook al keuzes maken.
Ik zou hem live voor mij moeten staan hebben en dan zou ik de mogelijkheden voor je kunnen uitlijnen.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89561

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Nu krijg ik net nog een berichtje van ginkgo bonsai center dat ze mij op de verkeerde plaats hebben laten kiezen met als resultaat dat ik een net opgepotte boom heb meegenomen wat dus niet de bedoeling was .. vervelend.

Nu heb ik al niet veel ervaring met bonsai, maar met pas opgepotte bomen heb ik al helemaal geen ervaring.
Wat zijn belangrijke punten om zeker aandacht te besteden ?

Mijn bedoeling was om deze in het voorjaar in een andere pot te zetten maar ik veronderstel dat ik dit maar best een jaar uitstel. Ook wou ik graag in het voorjaar al gaan vormen.. nu weet ik het wel helemaal niet meer.

Wat kan wel wat kan niet ? Wel vormen niet verpotten? Een klein beetje vormen of juist stevig snoeien en vormen ?
Ik hoor graag jullie ervaring, gelukkig is het wel een vrij sterke soort en heb Ik daar niet teveel schade aangericht.

Wel vind ik het heel fijn dat ze mij savonds hier nog over inlichten zodat ik op de hoogte ben van de staat van de boom , dat is een teken van zeer goede service.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89562

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Dat begrijp ik luc, update 's zullen zeker volgen waaruit je misschien wel een beter zicht kan hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89564

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Als het een pas verpotte boom is kan je best een groeiseizoen wachten om er aan te beginnen. In het najaar uitsnoeien en vormen.
Dat is spijtig als je niet veel bomen hebt staan, maar net na een verpotting doe ik zelf niks aan mijn bomen, ik laat ze gewoon recupereren dan.
Groeten Luc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jason

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89566

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Ik heb ondertussen wel een kleine collectie bomen staan dus binnen een aantal weken heb ik werk genoeg, wel is het jammer dat ik met de juniper nog even moet wachten maar dat heb ik er voor over. Maar wat me wel nog wat zorgen baart is het weer van komende week ik woon in het noorden van Antwerpen en hier word momenteel een hele week matig tot strenge vorst voorspeld, kan ik voorzorgsmaatregelen nemen ? Ik heb niet de mogelijkheid om de boom in een garage of tuinhuis te zetten dus geruis buiten of binnen, ik veronderstel dat jullie allemaal zeggen NIET binnen ;) ik denk ook niet dat danny al zijn pas opgepotte bomen komende week binnen zal zetten ? Want deze stonden gewoon buiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89567

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
zeker met de sneeuw die verwacht wordt, maak ik me niet te veel zorgen. Maar bij ons gaat de temperatuur niet veel onder de -10, -12 komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jason

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus squamata 3 jaren 2 maanden geleden #89568

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Jason schreef : Ik heb ondertussen wel een kleine collectie bomen staan dus binnen een aantal weken heb ik werk genoeg, wel is het jammer dat ik met de juniper nog even moet wachten maar dat heb ik er voor over. Maar wat me wel nog wat zorgen baart is het weer van komende week ik woon in het noorden van Antwerpen en hier word momenteel een hele week matig tot strenge vorst voorspeld, kan ik voorzorgsmaatregelen nemen ? Ik heb niet de mogelijkheid om de boom in een garage of tuinhuis te zetten dus geruis buiten of binnen, ik veronderstel dat jullie allemaal zeggen NIET binnen ;) ik denk ook niet dat danny al zijn pas opgepotte bomen komende week binnen zal zetten ? Want deze stonden gewoon buiten

je kan hem altijd inpakken tegen de vorst. Heb ik net ook ingevoegd in een andere post.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jason

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren